شناسهٔ خبر: 54292809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری اجلاسیه ایثارگران تعاون در دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: اجلاسیه ایثارگران تعاون استان مرکزی دوازدهم خرداد ماه سال جاری با حضور سردار باقرزاده از رزمندگان تعاون بودند و خاطره گویی رزمندگان تعاون استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی رزمندگان تعاون استان مرکزی برای تبیین نقش تعاون در دفاع مقدس و شروع فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و تبیینی در این راستا، اجلاسیه ایثارگران تعاون در دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارگروه تعاون در ذیل ستاد کنگره از سال‌های گذشته فعالیت می‌کند که در این راستا کمیته‌های تعاون شهرستانی تشکیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در دانشنامه دفاع مقدس تبیین نقش تعاون است و در این راستا تهیه کتاب تخصصی نقش تعاون در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به عروج آسمانی حاج «عباس آقایی» از رزمندگان ارزشمند دوران دفاع مقدس گفت: زنده‌یاد سرهنگ پاسدار عباس آقایی که به تازگی مرحوم شدند  از رزمندگان تعاون بودند و اهتمام ویژه‌ای به تبیین حماسه‌های دفاع مقدس و خصوصاً نقش تعاون داشتند و لازم است در این اجلاسیه یاد و خاطر  این رزمنده ولایی گرامی داشته شود.

وی افزود: اجلاسیه ایثارگران تعاون استان مرکزی دوازدهم خردادماه سال جاری با حضور سردار باقرزاده از رزمندگان تعاون بودند و خاطره گویی رزمندگان تعاون استان برگزار می‌شود و این اجلاسیه آغازی بر تبیین نقش مهم تعاون در دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: کلیه فعالیت‌های سال جاری در حوزه ایثار و شهادت با محوریت تحقق جهاد تبیین و با شعار راهبردی ما مقاوم هستیم برگزار می‌شود و خوشبختانه عملکرد استان در گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس مطلوب است.

کریمی تأکید کرد: مصوبات ستاد گرامیداشت که در ذیل ستاد کنگره شهدای استان است برای کلیه دستگاه‌های استانی لازم‌الاجرا است و کلیه دستگاه‌ها در این ستاد مسئولیت دارند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌ها در مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با جدیت در دستور کار قرار گرفته برگزاری مسابقات ورزشی است که به مناسبت سوم خرداد و اولین سالگرد گرامیداشت سردار شهید سعید مجیدی مسابقات تیراندازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: مسابقات تیراندازی گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم سعید مجیدی طی دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ خردادماه در مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد سردار شهید مجیدی و هفتمین روز شهادت شهید احسان قدبیگی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز گفت: حضور عاشقانه جوانان در عرصه‌های دفاع از حرم و امنیت کشور و نقش‌آفرینی‌ها در سایر حوزه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی همچون جهاد علمی از دستاوردهای زنده نگه‌داشتن فرهنگ دفاع مقدس است و لذا باید به تقویت و ترویج این فرهنگ ارزشی اهتمام داشته باشیم.

محمد مهجوری بیان کرد: شهید مدافع حرم سعید مجیدی از تربیت‌یافتگان مکتب امام‌حسین(ع) بود که در خانواده‌ای دینی و انقلابی تربیت شده بود و با فهم و درک صحیح از شرایط در میدان نبرد حاضر شد و حماسه بزرگی خلق کرد و برای انقلاب اسلامی و امت مسلمان سربلندی و اقتدار کسب کرد.

وی امنیت پایدار را مهمترین دستاورد حضور مدافعان حرم در میدان مبارزه خواند و افزود: امروز وظیفه داریم شهدای مدافع حرم را به عنوان الگوهایی کامل به نسل جوان معرفی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم سعید مجیدی و گرامیداشت شهید اقتدار و صنعت دفاعی احسان قدبیگی با حضور اقشار مختلف مردم در پنج‌شنبه هفته جاری دوازدهم خردادماه پیش‌بینی شده است.

مهجوری خاطرنشان کرد: اجرای سرود حماسی و انقلابی سلام فرمانده توسط دانش آموزان بسیجی، راه‌اندازی غرفه ویژه کودکان و اجرای سرود توسط نوجوانان، سخنرانی فرماندهان کشوری و خاطره گویی هم‌رزمان شهید از جمله برنامه‌های اولین مراسم گرامیداشت سالگرد سردار شهید سعید مجیدی و گرامیداشت هفتمین روز شهادت احسان قدبیگی است.

انتهای پیام/

نظر شما