شناسهٔ خبر: 54285933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

دقت، اولین اولویت در آواربرداری از حادثه متروپل است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در عملیات آواربرداری متروپل، دقت و حساسیت اولویت نخست است و دقت فدای سرعت نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن نامی اظهار کرد: با توجه به بخش باقی‌مانده سازه متروپل که احتمال ریزش آن وجود دارد، شتاب در انجام عملیات اولویت نیست.

وی افزود: با همکاری سایر ارگان‌ها و چندین استان تجهیزات پیشرفته آواربرداری به آبادان منتقل شده است و کمبودی از لحاظ لجستیکی وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، ادامه داد: نمی‌توانیم به صورت خشن عملیات را انجام دهیم؛ زیرا امکان ریزش سازه وجود دارد و جان امدادگران به خطر خواهد افتاد، ساختمان لرزان به لحاظ فنی دارای مشکل است و ریزش باید به گونه‌ای هدایت شود که به مردم آسیب نرسد.

وی تصریح کرد: اگر در آواربرداری دقت نشود، پیدا کردن پیکر افرادی که زیر آوار مانده‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود؛ لذا اولویت عملیات، دقت و حساسیت در کار است حتی اگر عملیات آواربرداری چندین روز بیشتر طول بکشد.

نامی گفت: متأسفانه در این حادثه چندین شهروند آبادانی جان خود را از دست دادند که واقعه غم‌انگیزی برای همه است و با مقصران آن به شکل جدی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۱ دچار ریزش شد. از زمان ریزش این سازه تاکنون نیروهای امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست‌وجو و آواربرداری هستند. تا روز شنبه هفتم خردادماه پیکرهای ۲۸ جانباخته این حادثه از زیر آوار خارج شده است.

نظر شما