شناسهٔ خبر: 54251411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان:

فاجعه متروپل آبادان را به درس عبرتی برای خاطیان تبدیل خواهیم کرد

خلیلیان گفت: فاجعه متروپل آبادان را درس عبرتی برای خاطیانی خواهیم ساخت که جان هم‌وطنانشان را فدای منافع شخصی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» عصر امروز (چهارشنبه ۴ خرداد) در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ادامه آواربرداری متروپل با توجه به پایه‌های لرزان سازه اظهار کرد: علت ریزش ساختمان عدم رعایت ضوابط فنی و غفلت در ساخت و ساز طی سال‌های ٩۶ تا ٩٨ بوده است.

 

استاندار خوزستان افزود: در ابتدا مجوز ۶ ساخت طبقه برای این ساختمان صادر شده بود اما با گذشت زمان طی ۲ نوبت سه طبقه و ٢ طبقه به آن اضافه شد؛ البته متروپل هنوز به صورت کامل ساخته نشده بود و ساخت و ساز در آن ادامه داشت.

 

وی اضافه کرد: در طبقه پایین سازه متروپل چندین مغازه فعال شده بود، موضوع عدم رعایت ضوابط فنی در این سازه مورد پیگرد شدید قرار خواهد گرفت و با صاحب ساختمان، سازندگان و عوامل دست‌اندرکار در شهرداری با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

 

خلیلیان با بیان اینکه نیروهای متخصص حاضر در محل حادثه از سراسر استان و برخی نقاط کشور وارد صحنه شده‌اند تصریح کرد: با توجه به لرزان بودن پایه‌های ساختمان نیارمند دقت هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از سازه فرو ریخته و بخش دیگر آن به شدت آسیب دیده است ابراز کرد: بر اساس اعلام علوم پزشکی آبادان آمار فوت‌شدگان حادثه متروپل تا این لحظه به ١۶ نفر رسیده ضمن اینکه ٣٧ نفر مجروح شده‌اند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیشتر مجروحان حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند و عملیات برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار ادامه دارد یاد آور شد: از این فاجعه درس عبرتی برای خاطیانی خواهیم ساخت که جان هم‌وطنانشان را فدای منافع شخصی می‌کنند.

 

پایان پیام/72

نظر شما