شناسهٔ خبر: 54251061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستور لیبرمن برای کاهش بودجه دانشگاه بن‌گوریون

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، درصدد آن است تا بودجه دانشگاه بن‌گوریون را به دلیل برافراشته شدن پرچم فلسطین در آن کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

درپی اقدام دانشجویان عرب دانشگاه بن‌گوریون به برپایی تظاهرات در روز دوشنبه گذشته در محوطه دانشگاه و برافراشتن پرچم فلسطین یه مناسبت بزرگداشت روز نکبت، «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا بودجه این دانشگاه را کاهش دهد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما» در فلسطین، نزدیکان لیبرمن گزارش داده‌اند که او به مسئولان وزارت دارایی دستور داده تا رفتار‌های دانشگاه بن‌گوریون را بررسی و از اختیارات خود برای کاهش بودجه این دانشگاه به دلیل تظاهراتی که به مناسبت روز نکبت در آن ترتیب داده شده بود، استفاده کنند. لیبرمن مدعی است که این اقدام دانشگاه «نقض ارزش‌های بنیادی و یهودی» است که قانون به دنبال محافظت از آن است.

ده‌ها دانشجوی عرب در تظاهراتی که به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت در دانشگاه برگزار شده بود، شرکت کردند و پرچم‌های فلسطین را به صورت گسترده در آن‌جا به اهتزاز در آوردند. آن‌ها همچنین شعار‌هایی در اعتراض به عملکرد مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل و یادآوری روز نکبت سر دادند.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، وزیر دارایی این رژیم حق دارد در صورت انجام تخلفات خاص، بودجه اختصاص داده شده به یک نهاد رسمی را کاهش دهد. لیبرمن دانشگاه را مسئول موافقت با سازماندهی این تظاهرات که از نظر او «حاوی پیامد‌های ضد اسرائیلی» بود می‌داند.

نظر شما