شناسهٔ خبر: 54243621 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سابق دارالقرآن کشور:

عمل کردن به مفاهیم قرآن موجبات زندگی سالم و دوری از آسیب های اجتماعی را رقم خواهد زد

قره شیخ لو در اختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان گفت: عمل کردن به مفاهیم قرآن موجبات زندگی سالم و دوری از آسیب‌های اجتماعی را رقم خواهد زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «مهدی قره شیخلو»، در مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان که در محل سالن امام علی(ع) شهر مامونیه برگزار شد، قرآن را چراغ هدایت برای انسان ها دانست و گفت: انس با قرآن و حرکت در مسیر دستورات و تعالیم این کتاب نورانی از اهداف برگزاری این گونه مراسم و محافل قرآنی است.

 

رئیس سابق دارالقرآن کشور مانوس شدن با کلام الله مجید را امری ضروری دانست و بیان کرد: همه باید تلاوت چند آیه از قرآن در هر روز را در برنامه زندگی خود قرار دهند و علاوه بر تلاوت قرآن در آن تدبر کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر روزانه حداقل یک آیه از آیات نورانی قرآن را قرائت کرده و در معنای آن دقت کنیم قطعا اثرات آن را در رفتار، کردار و زندگی خود شاهد خواهیم بود، ادامه داد: مقام معظم رهبری دربیانات خود همواره تاکید فراوان بر انس با قرآن کریم، دارند و عمل کردن به مفاهیم قرآن قطعا موجبات زندگی سالم و دور از آسیبهای اجتماعی را رقم خواهد زد.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید «محمدحسین طباطبایی» نیز ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای بیت المقدس،گفت:  اگر نبود رشادتها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قطعا امروز نمیتوانستیم در امنیت کامل و دور از هرگونه دغدغه چنین محافل باشکوهی را برگزارکنیم.

 

این حافظ و استاد قرآنی با اشاره به آیات نورانی قرآن، همدلی، مودت و هم افزایی را از راهکارهای مهم توسعه فعالیتهای فرهنگی بالاخص فعالیتهای قرآنی دانست، و ادامه داد:تدبر در قرآن کریم و قرائت روزانه قرآن بر همگان واجب است.

 

وی با تاکید بر اینکه فعالان قرآنی همگی می بایست عامل به قرآن باشند، اضافه کرد: باید رفتار و کردار اصحاب قرآنی به شکلی باشد که مردم جامعه شاهد تفاوتهای چشمگیری در این قشر باشند.

 

«احمدجوانمرد» نیز ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: دبیرخانه اولین جشنواره قرآنی تبیان باهدف ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی در بین فعالان قرآنی شهرستان از اواخر دیماه سال گذشته با تهیه و توزیع فراخوان جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی افزود: این جشنواره در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و بیست وپنج جزء و مفاهیم سوره احزاب از کتاب نسیم حیات در بخش خواهران و برادران بصورت شهری در شهرهای مامونیه، پرندک، زاویه و خشکرود برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر اولین جشنواره قرآنی تبیان شهرستان زرندیه ادامه داد: در این مرحله بیش از ۵۰۰ نفر از قرآن آموزان و فعالان قرآنی بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتند.

 

گفتنی است، اجرای سرود سلام فرمانده توسط دهه نودیهای حاضر، مسابقه حضوری، تقدیراز فعالان و خادمان قرآنی و برنامه های متنوع و جذاب توسط گروه همخوانی و مدیحه سرایی میعاد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پایان پیام/177

نظر شما