شناسهٔ خبر: 54233470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشنواره قرآنی تبیان زرندیه به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان شب گذشته با معرفی برترین‌ها به کار خود در محل سالن امام علی(ع) شهر مامونیه پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان با معرفی برترین‌ها به کار خود در محل سالن امام علی(ع) شهر مامونیه  پایان داد.

 این مراسم معنوی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان زرندیه با حضور استاد حاج مهدی قره شیخلو قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی(علم الهدی) حافظ کل قرآن کریم و از مدیران جامعه‌القرآن کشور، گروه همخوانی و مدیحه سرایی بین المللی میعاد قم، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد. 

مهدی قره‌شیخلو در این مراسم ضمن تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید گفت: هدف از برگزاری مراسم و محافل قرآنی مانوس شدن با کلام الله است که بایست عادت کنیم روزانه حداقل چند آیه از قرآن را تلاوت و در آن تدبر کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر روزانه حداقل یک آیه از آیات نورانی قرآن را قرائت کرده و در معنای آن دقت کنیم قطعا اثرات آن را در رفتار، کردار و زندگی خود شاهد خواهیم بود.

رئیس سابق دارالقرآن کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انس با قرآن کریم، ادامه داد: عمل کردن به مفاهیم قرآن قطعا موجبات زندگی سالم و دوری از آسیبهای اجتماعی را رقم خواهد زد.

 همدلی، مودت از راهکارهای مهم توسعه فعالیت‌های فرهنگی

حجت الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی نیز در این محفل قرآنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بیت المقدس گفت: اگر نبود رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قطعا امروز نمی‌توانستیم در امنیت کامل و دور از هرگونه دغدغه چنین محافل باشکوهی را برگزارکنیم.

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن، همدلی، مودت و هم افزایی را از راهکارهای مهم  توسعه فعالیت‌های فرهنگی بالاخص فعالیت‌های قرآنی دانست. 

طباطبایی  با تاکید بر تدبر در قرآن افزود: ما فعالان قرآنی همگی می‌بایست عامل به قرآن باشیم که مردم جامعه شاهد تفاوت‌های چشمگیری در این قشر باشند.

مشارکت 150 نفر در مسابقات قرآن

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اولین جشنواره قرآنی تبیان شهرستان زرندیه نیز گفت: دبیرخانه اولین جشنواره قرآنی تبیان با هدف ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی در بین فعالان قرآنی شهرستان از اواخر دیماه سال گذشته با تهیه و توزیع فراخوان جشنواره فعالیت خود را آغاز و در ادامه مسابقات جشنواره در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و بیست وپنج جزء و مفاهیم سوره احزاب از کتاب نسیم حیات در بخش خواهران و برادران بصورت شهری در شهرهای مامونیه، پرندک، زاویه و خشکرود برگزار شد.

جوانمرد در ادامه افزود: در این مرحله بیش از ۵۰۰ نفر از قرآن آموزان و فعالان قرآنی بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتند.

دبیر اولین جشنواره قرآنی تبیان ادامه داد: بیش از 150 نفر از منتخبین مرحله اول اردیبهشت ماه سال جاری در مرحله دوم(شهرستانی) باهم به رقابت پرداختند  که پس از بررسی آراء هیات داوران جشنواره متشکل از خانم‌ها دره گرگی، میرگلوبیات، شفیعی و آقایان صفری و طاهر، چهل وهفت نفر از قرآن آموزان در رشته ها و سطوح مختلف بعنوان نفرات برتر جشنواره معرفی شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره با اهداء لوح و مبالغ نقدی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

اجرای سرود سلام فرمانده، مسابقه حضوری، تقدیر از فعالان و خادمان قرآنی و برنامه‌های متنوع و جذاب توسط گروه همخوانی و مدیحه سرایی میعاد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما