شناسهٔ خبر: 54240603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زائران حج تمتع نسبت به تزریق واکسن IPV اقدام کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: افرادی که امسال به حج تمتع مشرف می شوندبرای تزریق واکسن IPV به پایگاه های تعیین شده مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

تقیلو  گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت عربستان زائرین ایرانی را ملزم به تزریق IPV یا همان واکسن فلج از نوع تزریقی کرده و با توجه به محدودیت زمانی زائران باید چهار هفته قبل از اعزام این واکسن را تزریق کرده باشند.

او می گوید: بر این اساس تقاضا می شود که گروه‌های هدف در اسرع وقت از ساعت ۸ تا ۱۴ به ۳ پایگاه واکسیناسیون تعیین شده مراجعه و واکسن خود را تزریق و در کارت واکسن ثبت کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان واکسن مذکور با هر فاصله زمانی از واکسن‌های کرونا قابل تزریق بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

او می گوید: پایگاه سلامت شماره یک مرکز خدمت جامع سلامت شماره ۱۴ واقع در شهرک کارمندان فاز ۲ خیابان چهاردهم و پایگاه سلامت شماره یک مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۹ واقع در هنرستان خیابان فاتح روبروی مسجدالنبی و پایگاه ویژه مشمولین سربازی و موارد خاص واقع در میدان آزادی آماده خدمات رسانی به حجاج زنجانی هستند.

 تقیلو گفت: طبق آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت عربستان ارائه گواهی تزریق حداقل دو نوبت از واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا یا اسپوتنیک v نیز برای زائرین الزامی است.

نظر شما