شناسهٔ خبر: 54235196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

زایران حج تمتع زنجانی نسبت به تزریق واکسن فلج اقدام کند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: حجاج زنجانی که در سال جاری به حج تمتع مشرف می شوند در مدت تعیین تعیین شده برای تزریق واکسن فلج به پایگاههای تعیین شده مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

دکتر مشهود تقیلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با عنایت به اینکه وزارت بهداشت عربستان زائرین ایرانی را ملزم به تزریق IPV یا همان واکسن فلج از نوع تزریقی کرده است و با توجه به محدودیت زمانی زائران باید چهار هفته قبل از اعزام این واکسن را تزریق کرده باشند.

وی اضافه کرد: بر این اساس تقاضا می شود که گروههای هدف در اسرع وقت از ساعات ۸ تا ۱۴ به ۳ پایگاه واکسیناسیون تعیین شده مراجعه و واکسن خود را تزریق و در کارت واکسن ثبت کنند.

این مسوول ادامه داد: واکسن یاد شده با هر فاصله زمانی از واکسن‌های کرونا قابل تزریق بوده و مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت:پایگاه سلامت شماره یک، مرکز خدمت جامع سلامت شماره ۱۴، واقع در شهرک کارمندان، فاز ۲، خیابان چهاردهم  و پایگاه سلامت شماره یک،  مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۹، واقع در هنرستان، خیابان فاتح، روبروی مسجدالنبی  آماده خدمات رسانی است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: پایگاه واکسیناسیون ویژه مشمولین سربازی و موارد خاص، واقع در میدان آزادی برای مراجع حاجیان زنجانی در مدت تعیین شده در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد:طبق آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت عربستان ارائه گواهی حداقل دو نوبت از واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا یا اسپوتنیک v نیز برای زائرین الزامی است.

نظر شما