شناسهٔ خبر: 54230505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

تعداد کشته‌شدگان ریزش برج «متروپل» به 11 نفر و شمار مصدومان هم به 33 نفر رسید

آوار غم

صاحب‌خبر -
عملیات آواربرداری برای یافتن مصدومان و قربانیان احتمالی ریزش برج متروپل وارد روز دوم شد.در پایان روز نخست 6 جسد و 29 مصدوم از زیر آوار بیرون کشیده شد. اما با ادامه آواربرداری در روز سه‌شنبه تعداد کشته‌شدگان به 11 نفر و شمار مصدومان هم به 33 نفر رسید. اما این پایان ماجرا نیست و شواهد و اظهارات خانواده‌ها در محل حادثه نشان از این دارد که هنوز تعداد زیادی زیر آوار متروپل گرفتار شده‌اند.  این در حالی است که «صادق جعفری چگینی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تأیید هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ نفر از مقصران حادثه ساختمان متروپل دستگیر شده اند. وی ادامه داد: دستورات لازم برای تأمین امنیت در منطقه و اموال افرادی که در محل هستند نیز صادر شد. برای برخورد با عوامل این حادثه نیز با تشکیل کارگروه کارشناسی به همراه مراجع امنیتی و انتظامی از جمله سازمان اطلاعات سپاه، تا این لحظه 10 نفر از عوامل اصلی دخیل در بروز این حادثه که در اجرای پروژه دخالت داشتند، دستگیر شدند از جمله شهردار فعلی و شهرداران سابق آبادان. همچنین تعدادی از پرسنل شهرداری و ناظرانی که در اجرای این پروژه نظارت داشتند به عنوان متخلفان و عواملی که در بروز حادثه دخیل بودند، دستگیر شده‌اند. وی عنوان کرد: تحقیقات همچنان ادامه دارد و چنانچه افراد دیگری هم دخیل در این حادثه شناسایی شوند با آنها هم برخورد جدی 
می‌شود.
جلسه اضطراری مدیریت بحران
احمد وحیدی وزیر کشور بامداد سه‌شنبه برای بررسی آخرین وضعیت حادثه ساختمان متروپل آبادان به این شهر سفر کرد. در این سفر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، صادق خلیلیان استاندار خوزستان و وحیدی‌نژاد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور، وزیر کشور را همراهی کردند. دومین جلسه ستاد امداد و نجات حادثه متروپل آبادان روز سه‌شنبه با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر و استاندار خوزستان تشکیل شد. همچنین مقرر شد تا سه‌شنبه شب جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شود.
عملیات زمانبر است
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر  هم گفت: با توجه به وسعت حادثه و آوارهای ریخته شده به نظر می‌رسد که عملیات زمان‌بر است. در حال حاضر نوع برنامه‌ریزی و سرعت کار بر اساس تقویت کار است. آمار دقیقی از افراد گرفتار زیر آوار وجود ندارد و همیشه در بحران‌ها با این مشکل مواجه هستیم. اکنون هم در این منطقه اگر ساختمان کناری ریزش کند نمی‌دانیم چه تعداد گرفتار خواهند شد. 
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور دارد به «ایران» گفت: بعد از درخواست مسئولان محلی و پیرو دستور شهردار تهران، بلافاصله اکیپ کاملی متشکل از 35 آتش نشان حرفه‌ای، 11 دستگاه خودرو سبک و سنگین آتش نشانی و تجهیزات آواربرداری، راهی آبادان شدیم. باتوجه به گرد و خاک و کنسل شدن پروازها در آبادان، از راه زمینی به اینجا آمدیم. تیم بازدید و بررسی و ارزیابی صبح سه‌شنبه به آبادان رسیدند و تجهیزات نیز ساعاتی بعد وارد شهر شدند. پس از تشکیل جلسه در ستاد بحران مشغول به کار شدیم. تیم آتش نشانی تهران در ضلع جنوب شرقی برج مشغول به کار هستند. آواربرداری توسط شهرداری و آتش نشانی آبادان صورت می‌گیرد و آتش نشانی تهران ایمن‌سازی می‌کند.

تأیید درگذشت حسین عبدالباقی  
مالک و پیمانکار «متروپل» آبادان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، درگذشت «حسین عبدالباقی» مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان را تأیید کرد. به گزارش ایرنا صادق جعفری چگنی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفان و مسببین حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آنها بازداشت شدند. وی افزود: باتوجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج مترو پل و یکی از متهمان اصلی پرونده در البسه‌ یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بود دستور مقتضی برای تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تأیید قرار گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما