شناسهٔ خبر: 54227972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقاوم‌سازی 5 هزار واحد روستایی زنجان/153 روستا روی گسل قرار دارد

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: در سال‌جاری مقاوم‌سازی ۵ هزار واحد مسکونی در استان زنجان را خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای عصر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی روستای«لگاهی» که با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، مقاوم‌سازی ۴۵ درصد از منازل روستایی باقی مانده به شرط مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. 

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۱۵۳ روستا داریم که تقریباً روی خط گسل زلزله قرار دارند، تصریح کرد: ۱۸ هزار واحد مسکونی در محدوده خط گسل واقع و از این تعداد تا به امروز ۸ هزار واحد مقاوم‌سازی و برای ۱۰ هزار واحد باقی‌ مانده نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری نیز مقاوم‌سازی ۵ هزار  واحد مسکونی در استان زنجان را خواهیم داشت.

خواجه‌ای با بیان اینکه در ادامه در زمینه روستاهایی که بر روی گسل قرار دارند, گفت: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی، روستا جابه‌جا نمی‌شود و تلاش بر نوسازی و مقاوم‌سازی آن است. 

گفتنی است، روستای لگاهی با ۱۳۲ خانوار در شهرستان زنجان و بخش قره‌پشتلو واقع شده است. طرح هادی این روستا در سال ۱۳۹۹ بازنگری شده که شامل ۱۰ هزار و ۹۳۷ متر مربع آسفالت معابر، ۲۰۰ متر جدول‌گذاری و ۷۰۰ متر مربع سنگ‌فرش به ارزش ۲۴ هزار و ۷۱ میلیون ریال است.

انتهای پیام/73009

نظر شما