شناسهٔ خبر: 54232891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقاوم سازی ۴۵ درصد منازل روستایی زنجان تا سال ۱۴۱۰ به اتمام می‌رسند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی‌ انجام گرفته مقاوم سازی ۴۵ درصد از منازل مسکونی این استان به شرط مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم تا پایان سال ۱۴۱۰ به اتمام می‌رسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،  رضا خواجه‌ای روز سه شنبه  در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی روستای لگاهی که با حضور نماینده ولی فقیه و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن افتتاح شد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی این استان افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاها با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت باارزش گام های ویژه ای برداشت.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۳ روستا در کل استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارد اضافه کرد: از این تعداد ۱۸ هزار واحد مسکونی در این محدوده قرار گرفته که تاکنون هشت هزار واحد مقاوم سازی شده و ۱۰ هزار واحد باقی مانده نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

 به گفته خواجه ای، طبق برنامه‌ریزی در سال جاری پنج هزار واحد مقاوم‌سازی خواهد شد اما موضوع جابه‌جایی به دلیل قرارگرفتن روستاها بر روی گسل وجود ندارد.

گفتنی است، روستای لگاهی با ۱۳۲ خانوار در شهرستان زنجان و بخش قره‌پشتلو واقع شده است. طرح هادی این روستا در سال ۹۹ بازنگری شده که شامل ۱۰ هزار و ۹۳۷ مترمربع آسفالت معابر، ۲۰۰ متر جدول‌گذاری و ۷۰۰ متر مربع سنگفرش به ارزش ۲۴۰۷۱ میلیون ریال است.

نظر شما