شناسهٔ خبر: 54227834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در سمنان

همایش بزرگداشت حماسه آزاد سازی خرمشهردر مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 ادای احترام به چهار شهید گمنام تازه تفحص شده، اجرای حرکات رزمی برای نمایش آمادگی نیرو‌های مسلح، افتتاح نخستین گالری موزه دفاع مقدس استان سمنان و تجلیل از جهادگران، پیشکسوتان و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این همایش با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: این بیانیه نوعی نقشه راه انقلاب اسلامی و مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

امیر پوردستان می گوید: نسل جوان امروز با موفقیت‌های چشمگیر در عرصه‌های گوناگون نشان دادند حتی از جوانان سال‌های نخست انقلاب کوشاتر و پیشران انقلاب هستند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: ملت عزیز و شریف ایران بدانند سربازان در پادگان‌ها تمامی حرکت‌ها را رصد می‌کند و متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی لازم و حتی آفندی را ایجاد کرده اند.

امیر پوردستان می گوید: امروز ما در خصوص تجهیزات هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم و تجهیزات دفاع هوایی و فضایی توسط جوان‌های ما در حال تولید است و توطئه‌های دشمنان هیچ خللی در اراده و اقتدار ما نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان  گفت: با حضور، هماهنگی و هم افزایی نیرو‌های انقلابی و حضور جوانان، در تمامی خرمشهر‌های پیش رو موفق و پیروز خواهیم بود.

آقای هاشمی استاندار سمنان گفت: معنویت حاکم بر جبهه‌های جنگ، نعمت رهبری، ولایت و ولایتمداری رزمندگان و وحدت بین نیرو‌های مسلح، سه عامل موفقیت ما در بحث آزاسازی خرمشهر بود.

پنچ گروهان از استان سمنان، شامل تیپ تکاور ذولفقار ارتش و گردان جهادسازندگی در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند.
۸۵ تن از ارتش، سپاه، بسیج و جهادسازندگی استان سمنان در عملیات بیت‌المقدس و در راه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند.
۱۷۰ نفر از رزمندگان استان سمنان نیز در این عملیات جانباز و مجروح شدند.

نظر شما