شناسهٔ خبر: 68611564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان:

افزایش ۱۵ درصدی پرونده‌های مبارزه با زمین‌خواری در سال ۱۴۰۳

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان از افزایش ۱۵ درصدی پرونده‌های مبارزه با زمین‌خواری در سال‌جاری خبرداد و گفت: ارزش ریالی کشفیات پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، عباسعلی پهلوانی‌نسب ظهر امروز - چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزش ریالی کشفیات پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بود که ۱۰۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی پرونده‌های مبارزه با زمین‌خواری در سال‌جاری افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها دوهزار و ۴۶۴ میلیارد ریال و متراژ این پرونده‌ها ۹۴۱ هزار مترمربع بود.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان، بیشترین پرونده‌های زمین‌خواری مربوط به گنبدکاووس، مراوه‌تپه و گالیکش بوده است.

وی ادامه داد: مهمترین پرونده مربوط به یک مورد زمین‌خواری در مراوه‌تپه به متراژ ۹۶ هزار و ۶۲۷ مترمربع، بندرترکمن به متراژ شش هزار و ۲۷۳ مترمربع، گنبدکاووس دو مورد به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۴۱۷ مترمربع و ۱۲۲ هزار و ۹۵۰ مترمربع و علی‌آبادکتول ۱۱۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع بود.

پهلوانی‌نسب با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا در استان افزود: ارزش پرونده‌های کشف‌شده این بخش چهار هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال است و در این بخش ۵۳۸ پرونده تشکیل شد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین پرونده‌های این بخش مربوط به باند سازمان یافته خودروهای تویوتا بود که ۲۸۵ دستگاه شناسایی شد و از این تعداد ۵۹ دستگاه توقیف و در اختیار سازمان اموال تکلیفی قرار گرفته و ۲۰ متهم در این خصوص دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در حوزه قاچاق یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها مربوط به کشف دو هزار و ۶۱۵ لیتر سموم کشاورزی در یکی از روستاهای شرق استان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بود.

وی بیان کرد: این پلیس تخصصی، در کشور، پیشتاز رفع موانع و مشکلات فعالان اقتصادی و مردم است و توانست نخستین همایش جهادگران اقتصادی را با عنوان «همگامان پلیس امنیت اقتصادی» (همپا) در گرگان برگزار کند.

پهلوانی‌نسب افزود: پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان آمادگی دارد از طریق اتاق بازرگانی، مردم و رسانه‌ها، مشکلات را دریافت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کند.

وی در خاتمه یادآور شد: سامانه خبری ۰۹۶۳۰۰ آماده دریافت اخبار، اطلاعات و گزارش‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز، زمین‌خواری، فرارهای مالیاتی، تبانی در معاملات دولتی، رشوه، اختلاس، انبارهای فاقد کدهای شناسایی و مجموع مفاسد اقتصادی است.

نظر شما