شناسهٔ خبر: 54224769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان:

کمبود تجهیزات برای آواربرداری و امدادرسانی نداریم/ حضور صدها نیروی امدادی در محل حادثه

خلیلیان گفت: امکانات و تجهیزات امدادی به اندازه کافی از استان‌های خوزستان، تهران و استان‌های مجاور به آبادان ارسال شده و کمبود تجهیزاتی و امدادی در این رابطه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» ظهر امروز (سه‌شنبه ٣ خرداد) با حضور در محل ساختمان متروپل آبادان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ در ساخت ساختمان متروپل، ضوابط فنی رعایت نشده و ساخت و ساز آن بر اساس اصول و استانداردهای ایمنی نبوده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته، این موضوع به عنوان یکی از عوامل اولیه حادثه شناخته شده است.

 

استاندار خوزستان پیرامون چگونگی فرایند مجوزگیری ساخت متروپل آبادان اظهار کرد: مجوز احداث این ساختمان قبل از سال ۹۸ برای ۶ طبقه صادر شده که بعدا سه و ۲ طبقه به آن اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه با کسانی که در صدور مجوز و ساخت این ساختمان دست داشتند برخورد خواهد شد افزود: تاکنون چند نفر از آنها نیز بازداشت شدند.

 

خیلیلیان تصریح کرد: امکانات و تجهیزات امدادی به اندازه کافی از استان‌های خوزستان، تهران و استان‌های همچوار به آبادان ارسال شده و کمبود تجهیزاتی و امدادی در این رابطه وجود ندارد.

 

وی عنوان کرد: نیمی از ساختمان متروپل تخریب شده و در طبقات باقی مانده آسیب جدی مشاهده نشده و کار آوار برداری در حال انجام است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ۱۰ نفر فوتی و ۳۲ نفر محروج در این حادثه مجروح شدند اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مجروحان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون همه گروه‌های فنی و تجهیزاتی مشغول فعالیت‌های امدادی هستند و کار با سرعت مطلوبی در حال پیشروی است.

 

خلیلیان ابراز کرد: برآورد خاصی از اینکه اکنون چند نفر در زیر آوار گرفتار شده‌اند، نداریم اما در عین حال همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که حتی اگر یک نفر هم در این حادثه گرفتار آوار شده باشد آن را نجات دهیم.

 

وی با بیان اینکه بر اساس ضوابط هلال احمر ۴٨ ساعت را برای امداد و نجات انجام می‌دهند و پس از آن طی چند روز کار آواربرداری به اتمام می‌رسد یاد آور شد: هم اکنون صدها نیروی امدادگر در منطقه حاضر هستند.

 

پایان پیام/72

نظر شما