شناسهٔ خبر: 54224293 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روند تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز مناسب است

معاون استاندار همدان گفت: کالا‌های اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره شده است.

صاحب‌خبر -

ظاهر پورمجاهد گفت: دغدغه تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در این استان وجود ندارد و کالا‌های اساسی به اندازه کافی ذخیره شده است.

او در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان گفت: اکنون که در شرایط تغییر نوسانات قیمت کالا‌های اساسی هستیم در ذخیره سازی، تولید و تامین اقلام اساسی مشکلی وجود ندارد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان سازمان جهاد کشاورزی استان اطمینان خاطر داد که روند تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز مناسب است و نیاز استان را برطرف می‌کند.

پور مجاهد گفت: تامین نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.

او گفت: تامین سرمایه در گردش واحد‌های مرتبط با این طرح با هم افزایی بانک‌ها به خصوص بانک کشاورزی در استان تسریع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان  گفت: مجموعه استانداری و مدیران کل استان شبانه روزی برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی آماده به خدمت هستند.

پور مجاهد با اشاره به نگرانی مردم در رابطه با افزایش غیر رسمی قیمت‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، گفت: این افزایش قیمت‌ها تا مصوب تنظیم بازار کشور نباشد مبنای اجرایی ندارد و با واحد‌های صنفی متخلف برخورد می‌شود.

او گفت: تغییر قیمت‌های اقلام مرتبط با اصلاح قیمت‌های اقلام کالای اساسی که در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها متناسب سازی می‌شوند در اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی قیمت گذاری و در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب و ابلاغ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان  گفت: برای رفاه حال مردم استان ۵۲ واحد نانوایی در شهر همدان و ۱۵ مورد در شهر ملایر ساعات کاری خود را افزایش داده اند افزود: گروه‌های گشت و بازرسی مشترک به طور مرتب وضعیت موجود همه اقلام را در بازار رصد می‌کنند.

پور مجاهد با اشاره به اینکه قرار است در حوزه توزیع نان سامانه هوشمندی راه اندازی شود گفت: این سامانه که به صورت آزمونه (پایلوت) در استان‌های مختلف انجام می‌شود از طریق دستگاه کارت خوان، مصرف گاز و برق عملکرد نانوایی‌ها سنجیده می‌شود.

او  از رصد و پایش ویژه نانوایی‌ها و ثبت دستگاه کارت خوان هزار و ۱۰۰ نانوایی در سامانه جدید خبر داد و توصیه کرد: مابقی نانوایی‌ها برای ثبت دستگاه کارت خوان خود در این سامانه به سرعت اقدام کنند.

نظر شما