شناسهٔ خبر: 54208588 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس سازمان امداد ونجات هلال‌احمر خبر داد؛

افزایش تیم‌های امدادی در آبادان

ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مهدی ولی‌پور روز دوشنبه درباره اقدامات این سازمان در جریان حادثه ساختمان متروپل در آبادان اظهار داشت: با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، اکنون ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۸ خودروی عملیاتی شامل ۶ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودروی نجات، ۶ دستگاه خودروی پشتیبانی، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و یک دستگاه خودروی فرماندهی تجهیزات و لجستیک بکارگیری شده در این عملیات هستند.

ولی پور ادامه داد: تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که پنج نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است.

بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان، روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ فرو ریخت که تا کنون پنچ نفر فوتی و ۲۷ مصدوم داشته است.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور نیز در این باره گفت: بنا بر اظهارات شاهدان، احتمال محبوس شدن ۵۰ نفر حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان وجود دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از استقرار پنج آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان حادثه ساختمان ۱۰ طبقه در حال ریزش در آبادان خبر داد و گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد.

نظر شما