شناسهٔ خبر: 54206379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی، رانت ایجاد می‌کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی صدور یک پروانه ساختمانی ۱۴ ماه طول می کشد، در این فرایند رانت ایجاد می شود و باید این فرایند به ۲ ماه کاهش یابد تا زمینه فساد از بین برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در نخستین مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران با تاکید بر خدمت به مردم اظهار کرد: اگر صدور یک پروانه ساختمانی ۱۴ ماه طول می کشد مقصر ما هستیم چرا که در این فرایند رانت ایجاد می شود و باید این فرایند به ۲ ماه کاهش یابد؛ بنابراین اگر هوشمند کار کنیم زمینه فساد را از سیستم و مردم می گیریم.

وی گفت: مهمترین موضوع در شهرداری ها بحث شهرسازی و معماری است چراکه یک سرآن در جیب مردم و یک سر آن عوارضی است که ما دریافت می کنیم؛ بنابراین باید اقدامات فنی در این زمینه انجام دهیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته با چند پیشنهاد خوب کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، زمینه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد را مهیا کردیم و با دقت علمی این تصمیم انجام شد اما اگر تصمیم غلط بگیریم زمینه اتفاقات بدی خواهد شد.

سروری تاکید کرد: باید جیب مردم را در تصمیمات خود در نظر بگیریم تا معضل بافت فرسوده و ناپایدار تهران حل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت شورای شهر با خدمات مهدی چمران ایجاد شده است، افزود: اولین سکته رئیس شورای شهر تهران در یک جلسه شورای شهر با دولتمردان بود و باید قدر این سرمایه ها و ظرفیت های ملی را بدانیم چراکه خدمت یک ساعت چمران برابر یک روز من است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

نظر شما