شناسهٔ خبر: 54202818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رئیس شورای شهر تهران: زمینه درآمدزایی تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی را فراهم کردیم

شهرری - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در سال گذشته با ۲ تصمیم و پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زمینه درآمدزایی ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای پایتخت فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز سروری عصر دوشنبه در نخستین مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران گفت:  نکند به جای خدمت به مردم وارد بازی های سیاسی شویم  و باید این موقعیت ها را شکرگذار باشیم و قدر بدانیم.

این مسئول ادامه داد: مهلتی که به ما داده شده با رای مردم و برای خدمت به مردم است و نباید از دست داد؛ باید از ظرفیت های نخبگانی تهران برای حل معضلات استفاده کنیم.

به گفته سروری، اگر یک صدور پروانه ساختمانی ۱۴ ماه طول می کشد مقصر من و شماییم چرا که در این فرایند رانت ایجاد می شود و باید این فرایند به ۲ ماه کاهش یابد؛ بنابراین اگر هوشمند کار کنیم زمینه فساد را از سیستم و مردم می گیریم.

وی افزود: مهمترین موضوع در شهرداری ها بحث شهرسازی و معماری است چراکه یک سرآن در جیب مردم و یک سر آن عوارضی است که ما می گیریم؛ بنابراین باید اقدامات فنی در این زمینه انجام دهیم.

سروری تاکید کرد: در سال گذشته با چند پیشنهاد خوب کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران زمینه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد را مهیا کردیم و با دقت علمی این تصمیم انجام شد اما اگر تصمیم غلط بگیریم زمینه اتفاقات بدی خواهد شد.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: باید جیب مردم را در تصمیمات خود در نظر بگیریم تا معضل بافت فرسوده و ناپایدار تهران حل شود.

وی در مورد مهدی چمران هم گفت: او انسانی ساده زیست است و برداشت از بیت المال حداقلی و بهره اش حداکثری است؛ ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت شورای شهر با خدمات وی ایجاد شده است.

سروری گفت: اولین سکته چمران در یک جلسه شورای شهر با دولتمردان بود و باید قدر این سرمایه ها و ظرفیت های ملی را بدانیم چراکه خدمت یک ساعت چمران برابر یک روز من است.

تقدیر از مهدی چمران برای یک عمر مدیریت جهادی شهری 

 از مهدی چمران در مجمع روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی استان تهران به عنوان مدیر جهادی شهری و به واسطه یک عمر تلاش تقدیر شد.

در این مجمع از رئیس شورای اسلامی شهر تهران به صورت غیابی تقدیر و تشکر شد.

چمران در پیامی تصویری از روسای کمیسیون معماری و شهرسازی تشکر کرد.

وی همچنین در این پیام تصویری از اینکه نتوانست در این مجمع شرکت کند، پوزش خواست.

نخستین جلسه مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در سالن اجتماعات ایوان شهرری در حال برگزاری است.

نظر شما