شناسهٔ خبر: 54192377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مبارزه با کنه تارتن خرما در نخلستان‌های خرمشهر آغاز شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: عملیات مبارزه با کنه گردآلود خرما ( کنه تارتن) در سطح نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال این عملیات در سطح ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های خرمشهر انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی خرمشهر یعقوب دارمی ویس دوشنبه افزود: کنه تارتن خرما به محض اینکه میوه خرما از اندازه فندق بزرگتر شد، روی خوشه خرما نشسته و خسارت جبران ناپذیری به محصول خرما وارد می‌کند همچنین باعث کاهش شیرینی میوه می‌شود.

وی با اشاره به این که در مناطق گرم و خشک به  خصوص جاهایی که نخیلات به خوبی آبیاری نشده و بهداشت نخلستان رعایت نمی شود آلودگی و تراکم جمعیت کنه‌ها زیاد است تصریح کرد: عملیات مبارزه با کنه گردآلود خرما از خرداد ماه آغاز شده است.

دارمی ویس ، رعایت زمان سمپاشی و بهداشت نخلستان‌ها، کاربرد سموم شیمیایی  و بیولوژیک و رعایت تناوب در کاربرد سموم از توصیه‌های فنی و ترویجی در عملیات مبارزه با کنه گردآلود نخیلات است.

وی همچنین از مبارزه با کرم میوه خوار خرما در سطح ۳۰۰ هکتار از نخلستان های خرمشهر از اواسط خردادماه و بعد از گرده افشانی خبر داد.

خرمشهر سه هزار هکتار نخلستان دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما