شناسهٔ خبر: 54169021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی کرمانشاه/پرداخت ۳۵۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی کرمانشاه نسبت به پارسال چهار درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

فرحناز محمدی گفت : ضرورت حل مشکل اشتغال بسیار مهم بوده و حل این مشکل به دنبال آن مشکل مسکن را هم رفع خواهد کرد به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در نامگذاری سال به اشتغال اشاره کردند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از دی ماه پارسال یک تفاهم‌نامه با حوزه مشارکت‌های مردمی و اشتغال بسته شد و مقدمات کار‌های آن ایجاد شده است.

اشتغال یکی از مشکلات کشوری بوده که در استان کرمانشاه با توجه به محرومیت‌ها نمود بیشتری پیدا کرده و خود را نشان داده و باعث کسب رتبه اول یا دوم بیکاری در کشور شده است.

مددجویان بهزیستی محدویت‌هایی از قبیل جسمی، روحی و موارد خاص دیگر است و برای دریافت اشتغالزایی مشکلاتی از قبیل ضامن را دارد که بعد از ایجاد شغل ممکن است شکست خورده به همین خاطر در تلاش هستیم اشتغال را بیشتر به صورت کارفرمایی اجرا کنیم.

در تلاش هستیم با آسیب شناسی‌ها و نتیجه‌گیری‌ها در سال جدید و استفاده مطلوب از مراکز غیر دولتی رشد بیکاری را در استان کرمانشاه کاهش دهیم.

در سال ۱۴۰۱ نسبت به پارسال اعتبارات چهار درصد افزایش داشته به همین خاطر می‌توان از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

۳۵۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت ۳۵۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی کرمانشاه از سال ۹۰ تاکنون خبر داد.

صفدر مظفری راد گفت: معلولین، زنان سرپرست خانواده، خانواده‌های آسیب دیده اجتماعی از جمله اقشار جامعه هدف بهزیستی هستند.

توانمند ساختن خانواده‌های زیر پوشش یکی از بهترین راهکار‌های بهزیستی برای مقابله با چالش‌های روزمره است و باید حداقل‌ها برنامه‌های لازم را برای کسب درآمد خانواده‌ها فراهم کنیم.

از سال ۹۰ تاکنون میزان تسهیلات پرداختی برای اشتغالزایی مددجویان ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که این مقدار تسهیلات برای موارد مختلف اشتغال به افراد زیر پوشش بهزیستی داده شده است.

با توجه به بالا بردن سهم اشتغال می‌توان مهارت و درآمد‌ها را بالا برد و آسیب‌های جامعه را کم کرد که در این راه مراکز مثبت زندگی می‌توانند کمک کنند.

در اولین رویداد استارت آپی کارآفرینان و کارشناسان بهزیستی را دعوت کرده تا با ایجاد یک نهضت، همگرایی درون سازمان مددجویان را افزایش داده و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

با کارآفرینان، کارشناسان و مراکز مثبت زندگی موجبات به کارگیری مددجویان کارگاه‌ها و خانه‌های خودشان را ایجاد کنیم.

در ۲ ماهه بهار امسال آمار بیکاری کرمانشاه ۴.۷ بوده که رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به کارگیری چهار هزار و ۱۱۱ نفر رتبه بیکاری را تغییر دهیم.

 ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان در نظر گرفته شده که با استفاده از بند الف تبصره ۱۸ امکان افزایش یک تا ۲ میلیاردی این تسهیلات وجود دارد .

نظر شما