شناسهٔ خبر: 54157535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰۰ رزمنده خراسان جنوبی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ۷۰۰ رزمنده خراسان جنوبی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند و این استان ۵۵ شهید و ۳۳ جانباز را در این عملیات تقدیم نظام و انقلاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز شنبه در نشست خبری افزود: سه گردان ابوذر، مالک اشتر و شهید بهشتی به ترتیب توسط سرداران آهنی، فایده و آخوندی از خراسان جنوبی در عملیات فتح خرمشهر فرماندهی شد و این میزان رشادت و ایثارگری باید در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است و این عملیات جانی دوباره به عرصه مبارزه حق علیه باطل بخشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: فتح خرمشهر در چهار عملیات با رمز یا علی ابن ابی طالب آغاز شد و با وحدت فرماندهی و جانفشانی نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی پس از ۵۷۶ روز در سوم خرداد ۱۳۶۱ تحقق یافت و به فرموده امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی اظهار داشت: آزادسازی پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از عرصه‌های تصرف شده، خارج شدن اهواز، سوسنگرد و حمیدیه از خط توپخانه‌ای دشمن و تامین ۱۵۰ کیلومتر مرز بین‌المللی از مهمترین اهداف این عملیات بود.

فلاحی با بیان اینکه سه لشکر و پنج تیپ از ارتش و ۱۵ تیپ از سپاه در این عملیات حضور داشتند گفت: حمایت توپخانه و اقدام به‌موقع تیزپروازان ارتش بر مواضع دشمن نقش اساسی در این زمینه داشت.

وی تصریح کرد: روحیه رزمندگان اسلام، به‌کارگیری همه مقدورات، بهره‌گیری از ضعف پدافندی دشمن و وحدت فرماندهی از نکات ویژه‌ای بود که نگاه دشمن را نسبت به توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، برگزاری مسابقات قرآنی، هنری و ورزشی و رژه موتوری را از مهمترین برنامه‌ها در این مناسبت عنوان کرد.

فلاحی برگزاری مراسم مردمی، یادواره‌های شهدا، اجرای گروه‌های سرود در بوستان‌ها، تولید نماهنگ، برپایی نمایشگاه‌های عکس و موشن گرافی، نشست‌های بصیرتی در قالب جهاد تبیین، اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها و برپایی محافل شعرخوانی را از دیگر برنامه‌های محوری به مناسبت سوم خرداد نام برد.

وی با بیان اینکه ۶ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس مانند سال‌های گذشته به‌صورت کشوری و همزمان با یک میلیون رزمنده تجلیل خواهند شد گفت: خراسان جنوبی دارای ۳۰ هزار رزمنده است که مانند سنوات گذشته هر سال ۶ هزار نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

نظر شما