شناسهٔ خبر: 54151580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باید موانع کشاورزی آذربایجان غربی رفع و الگوی کشت اصلاح شود

رئیس جمهور گفت:حجم صادرات سیب استان در دولت سیزدهم از نظر حجم ۵ برابر و ارزش ۶ برابر شده است و باید موانع کشاورزی آذربایجان غربی رفع و الگوی کشت اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بامداد شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه به آذربایجان غربی گفت: برای این سفر چند صد ساعت کار کارشناسی انجام شد و ۱۵۷ طرح مورد نیاز استان مصوب شد.

او گفت: این مصوبات در بخش‌های مختلف زیربنایی، بهداشت، آب و خاک، رفاه و اجتماعی، ورزش و آموزش و نظامی و انتظامی انجام شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز توفیق شد در سفر یک روزه به آذربایجان غربی به شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب و پیرانشهر سفر کنم و با مردم این شهرستان دیدار داشته باشم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: استان آذربایجان غربی قطب کشاورزی، معادن و گردشگری است و از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده حجم صادرات سیب استان در دولت سیزدهم از نظر حجم ۵ برابر و ارزش ۶ برابر شده است، گفت: باید موانع کشاورزی آذربایجان غربی رفع و الگوی کشت اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه در مدت کمتری ظرفیت صادرات و تبادلات کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: باید از ظرفیت مرزها و گمرکات بهره گرفت و تجارت با همسایگان افزایش یابد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی قطب کشاورزی، معادن و گردشگری است، گفت: در این سفر ۱۵۷ مورد مصوبه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو و بهداشت تصویب شد.

رئیس جمهور با تاکید به اینکه مسئله مسکن مشکل اصلی مردم است، گفت: در این سفر مصوب شد ۴۹ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

رئیس جمهور  گفت: صندوق توسعه و پیشرفت برای رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و توسعه ایجاد می‌شود.

او گفت: برنامه‌ای برای توسعه معادن استان و حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران دولتی در حوزه معادن داریم که در کنار اجرای این طرح‌ها حق مالکان معادن در خود استان هزینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی  با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از برنامه های دولت است گفت: نسبت به احیای دریاچه ارومیه اقداماتی صورت گرفته ولی منجر به نتیجه شده بنابراین از الویت های مهم دولت به ثمر رساندن برنامه ها و طرح های احیای دریاچه ارومیه است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفرش به پایانه مرزی تمرچین گفت: خوشبختانه در مدت کوتاهی شاهد افزایش پنجاه درصدی صادرات به منطقه هستیم.

وی گفت:در تلاش هستیم ، تجارت و تعاملات  را با کشورهای همسایه افزایش دهیم و خوشبختانه دولت در مدت کوتاهی در این بخش نیز توفیقات زیادی داشته است.

 

نظر شما