شناسهٔ خبر: 54142649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در حال به روز رسانی...

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت

سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه برای برگزاری بیست و یکمین سفر استانی دولت مردمی، وارد ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین استانی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور برای برگزاری بیست و یکمین سفر استانی دولت مردمی، دقایقی پیش وارد ارومیه شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه  برای برگزاری بیست و یکمین سفر استانی دولت مردمی، وارد ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین استانی قرار گرفت.

دیدار با اقشار مختلف مردم، برگزاری شورای اداری، بازدید از پروژه‌ها و طرح های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی است.

رئیس جمهور را در این سفر وزرای راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (2)

 

رئیسی در بدو ورود به ارومیه: آذربایجان غربی نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و تمدنی برای ملت ایران است

رئیس جمهور استان آذربایجان غربی را نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و تمدنی برای ملت ایران دانست و گفت: این استان همچنین یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور است.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان آذربایجان غربی در فرودگاه شهید باکری ارومیه و در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی گفت: این استان نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و تمدنی برای ملت ایران است.

رئیس جمهور افزود: حقیقتا استان ‌آذربایجان غربی دارای افتخارات بسیاری است از جمله آنها حضور بسیار با معنا در دفاع مقدس و مرزبانی مثال زدنی است که مردم آذربایجان غربی همواره داشته‌اند.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع  استان آذربایجان غربی گفت: این استان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور مطرح و از ظرفیت‌های زیادی در حوزه معدن برخوردار می‌باشد و علاوه بر اینها دارای مراکز دانشگاهی، علمی و نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده نیز هست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیش از سفر به استان اولویت‌ها و مسائل این منطقه شناسایی شده است، اظهار داشت: مسائل زیادی برای پیگیری در استان وجود دارد که در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است. در آخرین بخش سفر در شورای اداری مصوبات سفر اعلام خواهد شد تا مردم و اصحاب رسانه از آنها مطلع باشند و مدیران هم خود را پیگیر مسائل بدانند.

رئیسی در پایان با عذرخواهی از مردم استان برای عدم حضور در اجتماعات آنها به دلیل شرایط کرونایی تاکید کرد: انشاءالله در سفرهای آتی بتوانم در اجتماعات مردم حضور داشته باشم.

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (1)

 

رئیسی از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوا و فضای شهید بابا ساعی ارومیه دیدن کرد

رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوا و فضای شهید بابا ساعی ارومیه بازدید کرد.

رئیسی روز جمعه در آغاز بیست و یکمین سفر استانی دولت مردمی از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوا و فضای شهید بابا ساعی واقع در فرودگاه ارومیه بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید با توضیحات دست‌اندرکاران نمایشگاه از نزدیک در جریان توانمندی‌های داخلی در ساخت هواپیماهای نیمه سبک، ماهواره‌های اروم‌ست، سهند و اسپوتا و پهپاد سمپاشی قرار گرفت.

 

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (3)

 

حضور رئیسی در پایانه مرزی و گمرک تمرچین

رئیس جمهور جهت بازدید از پایانه مرزی و گمرک تمرچین، وارد منطقه مرزی شهرستان پیرانشهر شد.

رئیسی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی و گمرک «تمرچین» در منطقه صفر مرزی و از توابع شهرستان پیرانشهر حضور یافت.

در این بازدید، رئیس جمهور پس از حضور در یادمان شهدای حاج عمران و زیارت قبور شهدای گمنام، در جمع رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی حاضر شد و پس از شنیدن مشکلات آنها، دستورات لازم را جهت رفع نواقص و کمبودها صادر کرد.

مرز تمرچین نقطه صفر مرزی با کردستان عراق و یکی از فعالترین پایانه های مرزی کشور است که رئیسی در دوران ریاست قوه قضائیه با حضور در این منطقه، دستوراتی برای بازگشایی مرز و حل مشکلات عبور و مرور خودروها صادر کرده بود.

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (5)

 

بازدید هوایی رئیس جمهور از روند احیای دریاچه ارومیه

رئیسی از طرح احیای دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده در این زمینه بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در مسیر سفر از ارومیه به مهاباد بصورت هوایی از روند احیای دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده در این طرح بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در روند احیای این دریاچه صادر کرد.

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (4)

 

رئیسی در اجتماع مردم مهاباد: مردم مهاباد با بصیرت و ایستادگی خود دشمنان را نا امید کردند/ صمیمانه از مشارکت و همراهی تک تک مردم با اصلاحات اقتصادی دولت قدردانی می‌کنم/ تجارت مرزی قانونی را امری صحیح می‌دانیم و از آن حمایت می کنیم

رئیس جمهور با پاسداشت وحدت و انسجام موجود در آذربایجان غربی اظهار داشت: رمز توسعه یافتگی کشور و رفع مشکلات وحدت و انسجام ملی است و اختلاف همه فرصت‌ها را خواهد ربود. انسجام و وحدت زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه است.

رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه های سفر به استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان حقیقتا در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است، گفت: آذربایجان غربی هم در حراست و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و هم در دفاع جانانه از مرزهای کشور شهدای والایی تقدیم کرده که نام آنها همواره پرآوازه و بلند و زینت‌بخش کوی و برزن و شهر و دیار ما است.

رئیس جمهور افزود: مردم فهیم مهاباد و این منطقه امتحان و آزمون ویژه‌ای در مقابل گروه‌های ضد انقلاب، معاندین و بدخواهان مردم این خطه دادند و حقیقتا با بصیرت ایستادگی و دشمنان را ناامید کردند.

باید به مردم شهرستان مهاباد و استان آذربایجان غربی به خاطر این بصیرت، مقاومت و ایستادگی در مقابل  معاندین و بدخواهان تبریک بگویم.

رئیسی ادامه داد: به نسل جدید، به دختران و پسران عزیز این منطقه یادآوری می کنم که پدران و مادران شما حقیقتا با بصیرت ایستادگی کردند. شهدای عزیزی که مردم این خطه تقدیم انقلاب اسلامی کردند، بهترین و بزرگترین گواه ایستادگی مردم این سرزمین است.

رئیس جمهور با ادای احترام به همه شهدای استان و نیز قدردانی از ایستادگی بسیجیان، نیروهای ارتش و سپاه و همه دلدادگان به انقلاب اسلامی و مرزبانان غیور کشور اظهار داشت: ما در دولت خودمان را خدمتگزار شما مردم عزیز می‌دانیم و به این خدمتگزاری افتخار می‌کنیم. دولت مردمی در آغاز کار تمرکز خود را بر مهار کرونا قرار داد که روزانه بیش از ۷۰۰ خانواده را در کشورمان داغدار می کرد و به لطف خدا امروز این آمار به کمتر از ۷ نفر در روز رسیده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه صیانت از جان مردم همواره برای دولت مهم و محوری خواهد بود، تصریح کرد: صمیمانه از همه مردم برای همراهی با دولت در کنترل شیوع کرونا تشکر می کنم. اگر دولت اراده می‌کرد، اما کمک شما مردم نبود قطعا توفیقی نداشتیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصادی هم باید از مشارکت، همت مردم، مساعدت تک تک مردم و خانواده های محترم ایرانی صمیمانه تشکر کنم چرا که اگر در اصلاحات اقتصادی که دولت آغاز کرده مشارکت و همکاری مردم نبود، دولت نمی توانست در جهت رفع مشکلات زیربنایی گام بردارد. همراهی مردم به دولت این امکان را می دهد که در جهت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی حرکت کند.

رئیسی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت های بسیاری دارد که باید در جهت رفع بیکاری مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: مساله بیکاری برای بنده خیلی رنج‌آور است و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جزء برنامه‌های محوری دولت است.

رئیس جمهور رونق تولید را موضوعی محور در زمینه رفع مشکل اشتغال عنوان کرد و افزود: تولید علم‌پایه و فناوری پایه می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال از جمله برای جوانان تحصیل کرده کشور باشد. همچنین بنده همواره به مسئولان استان های مختلف تاکید کرده ام  بومی گزینی و استفاده از نیروهای کارآمد هر منطقه قطعا در اولویت است.

رئیسی موضوع مهم دیگر درباره استان آذربایجان غربی را موقعیت مرزی آن عنوان کرد و اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی و از همه مهم‌تر مرز، نه تهدید بلکه یک فرصت است. تلاش خواهیم کرد زمینه تبادلات مرزی و فعال کردن بازارچه های مرزی را برای جوان‌های عزیزی که استعداد تجارت و داد و ستد دارند فراهم کنیم و این موضوع را امر بسیار صحیحی می‌دانیم و معتقدیم که باید دنبال شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از کارهایی که مسئولان شهرستان و استان حتما باید دنبال کنند فعال کردن بازارچه‌های مرزی استان به ویژه در شهرستان مهاباد است تا تجارت مرزی به صورت قانونمند انجام شود. همچنین به مسئولان استان تاکید کرده ام که در زمینه سامان دادن به راه های مواصلاتی استان و شهرستان مهاباد و نیز مرکز درمانی مجهز و با ظرفیت مناسب برای مهاباد، بر اساس اولویت های تعیین شده برای پروژه های نیمه تمام تسریع شود.

رئیسی با پاسداشت تلاش های انجام شده برای برقراری امنیت در استان آذربایجان غربی و نیز تجلیل از وحدت و انسجام موجود در این استان اظهار داشت: رمز توسعه یافتگی کشور و رفع مشکلات وحدت و انسجام ملی است. اختلاف همه فرصت‌ها را خواهد ربود. اعتقادات و باورهای عمیقی مردم ما را به هم پیوند داده و این  انسجام و وحدت زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه است.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش مستمر دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: همه کارگزاران دولتی بدانند که امروز مردم از دولت انتظار به حقی دارند که مشکلات به ویژه بیکاری در زمان کوتاهی برطرف شود. دولت تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال به کار گرفته و در همین ۸ ماهه سپری شده حجم تجارت با همسایگان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و امیدواریم این اقدامات باعث آرامش و آسایش بیشتر مردم شود.

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (6)

 

رئیسی در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی آذربایجان غربی:

بخش خصوصی نقش و همکاری موثری در خنثی‌سازی تحریم‌ها داشته است/ دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند/ عمیقا اعتقاد داریم اگر بخش خصوصی به میدان نیاید کارها به سرانجام مطلوب نمی‌رسد

رئیس جمهور اظهار داشت: نظام اداری باید کارآمد باشد و فعالان اقتصادی به سهولت مشکلات‌شان در این نظام رفع شود. تصمیمات خلق‌الساعه در گمرکات و همه بخش‌های تصمیم‌ساز مانعی برای تولیدکننده و صادرکنندگان است و دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند.

رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به آ‌ذربایجان غربی در نشست با فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان این استان تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که ثمره خون شهدا را حفظ و ظرفیت‌های کشور را احیا کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همکاری بخش خصوصی با دولت در این راستا افزود: خنثی کردن تحریم‌ها به دست بخش خصوصی خوب پیش رفته است، اما می‌تواند بهتر از این نیز پیش برود. این روند باعث شده که سخنگوی وزارت خارجه به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کند.

رئیسی با اشاره به درخواست تعدادی از فعالان اقتصادی برای سالم‌سازی و شفافیت در نظام اداری اظهار داشت: نظام اداری باید کارآمد باشد و فعالان اقتصادی به سهولت مشکلات‌شان در این نظام رفع شود. تصمیمات خلق‌الساعه در گمرکات و همه بخش‌های تصمیم‌ساز مانعی برای تولیدکننده و صادرکنندگان است. دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت و تصمیم گیری برای پایانه‌های گمرکی باید به صورت واحد باشد، گفت: با رعایت استقلال تمامی دستگاهها، در عین حال باید مدیریت واحدی در پایانه‌ها شکل گیرد که مسئولیت آن با استاندار باشد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد پارک بین‌المللی علم و فناوری در استان ‌آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: این استان یک نقطه بی‌بدیل است که می‌تواند یک هاب برای تجارت منطقه باشد. آذربایجان غربی همچنین قطب گردشگری، معدن و کشاورزی است. کرونا به صنعت گردشگری در تمام دنیا آسیب زد منتها باید این آسیب‌ها جبران شود و یکی از اقدامات جبرانی برای صنعت گردشگری امهال بازپرداخت تسهیلات است تا این صنعت بتواند خودش را پیدا کند.

رئیسی با اشاره به موفقیت‌های دولت در کنترل ویروس کرونا و تاثیر این اقدام در توسعه گردشگری کشور گفت: سفرها در عید نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و دولت بنا دارد این نشاط اجتماعی را حفظ کند.

رئیس جمهور در پایان سخنانش تاکید کرد: خام‌فروشی معادن به ضرر کشور است و باید به جای خام‌فروشی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و در کنار آن ایجاد اشتغال تلاش کرد.

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (8)

 

رئیسی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای استان آذربایجان غربی: امنیت امروز مرهون خون و مجاهدت شهداست/ جامعه اسلامی، نسبت به ارزش‌ها حساس است

رئیس جمهور با تمجید از جایگاه والای شهدای استان آذربایجان غربی بر نقش حیاتی آنها در امنیت و ثبات این استان و کشور تاکید کرد.

رئیسی عصر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به آذربایجان غربی، در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای استان تاکید کرد: تقدیم ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در راه دفاع از انقلاب و کشور برای مسئولان و دست‌اندرکاران مسئولیت بزرگ و خطیری ایجاد کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شما خانواده شهدا شاهد سوابق ناامنی در این استان بوده‌اید، اظهار داشت: امروز به برکت خون شهیدان، امنیت مطلوبی در استان برقرار است.

رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جامعه اسلامی نسبت به ارزش‌ها حساس است، افزود: در دین اسلام بی تفاوتی مذموم و مورد نکوهش است و در روایات، جامعه ترک کننده امر به معروف و نهی از منکر به جامعه مرده تشبیه شده است.

رئیسی اظهار داشت: یکی از مجموعه‌های حساس در جامعه ما خانواده شهدا هستند و این احساس مسئولیت خانواده شهدا بسیار مبارک و مقدس و در راستای حراست و صیانت از خون شهدا است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ان شاالله حس امر به خوبی ها و نهی از منکرات در جامعه زنده بماند. البته به برکت خون شهدا و هدایت های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب جامعه ما جامعه ای زنده است.

 

در بیست و یکمین سفر استانی، رئیسی به آذربایجان غربی رفت (7)

 

رئیسی در دیدار آحاد مختلف مردم آذربایجان غربی: امنیت و وحدت کشور زمینه پیشرفت و توسعه‌یافتگی را فراهم می‌کند/ احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است/ بهره‌مندی از ظرفیت بالای آذربایجان غربی در کشاورزی باید با الگوی کشت مناسب و منطبق با آمایش سرزمین باشد

رئیس‌جمهور احیای دریاچه ارومیه را یک ضرورت راهبردی برای استان آذربایجان غربی و منطقه شمال غرب کشور خواند و گفت: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است. گام‌هایی برای تحقق این هدف برداشته شده اما به سرانجام نرسیده است و قصد داریم این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های بیست و یکمین سفر استانی دولت مردمی در دیدار جمعی از نخبگان، علماء، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان آذربایجان غربی اظهار داشت: استفاده از دیدگاه جوانان و فرهیختگان برای دولت و کشور سرمایه است و از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید همواره نعمت امنیت، وحدت و انسجام ملی را پاس بداریم، خاطرنشان کرد: امروز وحدت، امنیت و انسجام ملی در سطح کشور و این استان مثال زدنی است و این امنیت و وحدت زمینه پیشرفت و توسعه یافتگی کشور را فراهم می‌کند.

رئیسی افزود: بر همه صاحب‌نظران، خردورزان، اندیشمندان، علما و بزرگان لازم است که به سهم خود پاسدار این وحدت و انسجام باشند و به هیچ عنوان اجازه ندهند بدخواهان آن را مخدوش کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام مولفه‌ای حیاتی در تامین امنیت ملی است، اظهار داشت: وحدت یک اقدام تاکتیکی و مقطعی نیست، بلکه یک ضرورت راهبردی است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه باید از راهنمایی‌ها و پیشنهادات دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان اتاق فکر دولت بهره برد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز علمی آذربایجان غربی به حل مسائل استان کمک کنند. باید بین مراکز علمی و فرهیختگان با دستگاه های اجرایی یک رابطه مستمر برقرار شود.

رئیسی احیای دریاچه ارومیه را ضرورتی راهبردی برای استان آذربایجان غربی و منطقه شمال غرب کشور خواند و گفت: حیات این دریاچه برای کشور و منطقه تاثیرگذار و احیای آن از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است. گام‌هایی برای احیای این دریاچه برداشته شده اما به سرانجام نرسیده است و قصد داریم این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار مبنی افزایش چند برابری حجم و ارزش صادرات امسال استان نسبت به سال های گذشته، بر ضرورت بهره‌گیری مناسب تر از ظرفیت معادن استان تاکید کرد و گفت: دولت به دنبال آن است که به جای خام‌فروشی، با تولید کالا از مواد اولیه معدنی، ارزش افزوده و اشتغال مضاعفی برای کشور ایجاد کند.

رئیسی در ادامه بر ظرفیت بالای استان آذربایجان غربی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزی در این استان باید متناسب با آمایش سرزمین و با الگوی کشت مناسب توسعه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت منطقه و کمبود غلات در جهان با طرح این پرسش که آیا می‌توانیم در زمینه تامین محصولات کشاورزی استراتژیک خودکفا شویم؟ گفت: بله، می‌توان در این زمینه خودکفا شد و به دنبال این هستیم خودکفایی در کالاهای اساسی اتفاق بیافتد.

رئیسی با تاکید بر استفاده از نیروهای برخوردار از روحیه جهادی برای حل مشکلات کشور گفت: پس از انحلال جهادسازندگی روحیه جهادی از بین نرفته است. جوانان کشور در بسیج سازندگی اقداماتی انجام می‌دهند که قابل تقدیر است. در دولت شکل‌گیری جهاد را با یک ساختار و سازوکار جدید دنبال کردیم که انشاءالله به زودی فعال خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اساس بودجه‌ریزی در بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عدالت بوده است، اظهار داشت: محور بودجه ۱۴۰۱، تحققق عدالت بر محور آمایش سرزمینی بوده است. جهت همه اقدامات و برنامه های دولت به سمت عدالت است.

رئیسی افزود: ممکن است عده‌ای در مسیر تلاش برای تحقق عدلت ناراحت شوند، اما برای ما مردم مهم هستند. توجه دولت مردمی به مردم است، ما از ناراحتی عده‌ای نگرانی نداریم اما از ناراحتی مردم نگران می‌شویم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تبادلات مرزی فعال و کولبری و ته‌لنجی سامان‌دهی شود، گفت: آیین‌نامه‌های این موضوع در دولت در حال قطعی شدن است. یک عده از این طریق امرار معاش می کنند، اما باید مشخص شود چه چیزی را صادر و چه چیزی را وارد کنند.

رئیسی تاکید کرد: تبعیض، فقر و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت مصمم است زمینه‌ها و بسترهای فساد را از بین ببرد؛ دولت گام‌های موثری برای از بین بردن بسترهای فساد برداشته است. همچنین برای رفع فقر مطلق، ۵ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

رئیسی تصریح کرد: دولت در راستای افزایش ارزش پول ملی، سیاست جلوگیری از استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول را برای مهار تورم در پیش گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همکاری ملت با دولت مثال زدنی است و مردم دشمن را مایوس کرده‌اند، گفت: بصیرت ملت و همراهی آنها دشمن را ناکام گذاشت. ملت ایران صاحبِ نظر است و این نکته‌ای بسیار مهم، مایه امید انقلابیون و سبب یاس دشمنان است.

رئیسی تاکید کرد: مشارکت و همراهی مردم، دولت را برای برداشتن گام‌های بلند در جهت اصلاحات اقتصادی آماده می‌کند. با کمک شما مردم و لطف خداوند می‌توان گام‌هایی بلند در جهت رفع مشکلاتی برداشت که سال‌ها مردم را رنج داده است.

رئیس جمهور ادامه داد: در مواجهه با مشکلات آیا باید برای حل آنها تدبیر کرد یا عافیت‌طلبانه از آنها چشم‌پوشی کنیم؟ ممکن است در این راه به انسان تهمت بزنند، اما الگوی ما شهدایی هستند که در میدان مبارزه با باطل و ایستادگی بر حق، جان و مال و آبروی خود را تقدیم کردند.

رئیسی اظهار داشت: شهید باکری و شهید حاج قاسم سلیمانی برای رسیدن به اهداف خود راهِ همواری نداشتند. شعار ما می‌توانیم، شعار حاج قاسم و شهید باکری ها بود. باید راه را برای رسیدن به اهداف هموار کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: بسیار به آینده امیدوار هستم و آن را روشن می‌بینم. جنگ امروز،‌ جنگ‌ِ اراده‌ها است و همواره دیده ایم که اراده متکی به خداوند و مردم، پیروز است. دولت و مردم در میدان کار و تلاش هستند و این میدان را ترک نمی‌کنند.

رئیسی با تاکید بر ضرورت تشریح اقدامات فرهنگی دولت برای مردم، گفت: همانطور که در دولت یک ستاد اقتصادی وجود دارد، یک ستاد فرهنگی نیز تشکیل داده‌ایم. دولت مردمی نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه جدی دارد

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما