شناسهٔ خبر: 54141821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر مسئول موسسه بیت‌الاحزان خبر داد:

۴۰ مدرسه تخصصی "حفظ قرآن همراه با تحصیل" در کشور راه‌اندازی می‌شود 

زینب شهریاری

مدیر مسئول موسسه بیت‌الاحزان از راه‌اندازی ۴۰ مدرسه تخصصی "حفظ قرآن همراه با تحصیل" در کسور خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت در نشست راه‌اندازی مدارس حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل که با حضور بیش از ۷۰ نفر از مدیران و مسئولان مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان برگزار شد، گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده ۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم که همراه با تحصیل به زودی فعالیت خود را در سطح کشور آغاز می‌کند.

او افزود: نهادینه کردن نظام آموزشی قرآن محور، اصلی ترین علت راه‌اندازی این مدارس است و سعی ما ایجاد تحولی بنیادین در سیستم آموزشی کشور است و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به‌زودی در سطح کلان نیز اجرایی می‌شود.

مدیر مسئول موسسه بیت‌الاحزان گفت: اجرای این طرح نه تنها دانش آموزان را از کسب علم دور نمی‌کند بلکه هر محصل به موازات آموزش تحصیلی خود، حفظ، تجوید، روخوانی و تفسیر قرآن را نیز فرا می‌گیرد که این خود فرصتی مناسب برای جویندگان واقعی علم به شمار می‌رود.

شاهسونی اجرای این طرح را نقطه عطفی در نظام آموزشی کشور توصیف و اضافه کرد: نخستین مدرسه قرآن محور بیت الاحزان در شهرستان جهرم آغاز به کار کرد و استقبال مردمی مناسب سبب شد ما تصمیم به اجرای آن در سطح بالاتر داشته باشیم و خرسندیم که امروز شاهد آغاز به‌کار ۴۰ مدرسه تخصصی حفظ همراه با تحصیل هستیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه خواسته همیشگی مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور است و این خواسته تا به امروز چندان عملی نشده است، گفت: این امیدواری وجود دارد که با اجرای این گونه طرح‌ها آموزش کلام وحی از سنین پایین نهادینه شود و رویکردی جدید در نظام آموزش و پرورش به وجود آید.

این فعال قرآنی به اهمیت نشر کلام وحی در جهان اسلام اشاره کرد و قرآن را مهم ترین منبع تولید علم در میان کتب مقدس دانست.

دراین نشست دکتر دیلمی، دبیر ستاد مدارس مسجد محور به صورت مجازی در جلسه حاضر شد و نکاتی در خصوص راه اندازی این طرح بیان کرد.

انتهای پیام

نظر شما