شناسهٔ خبر: 54136417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل راه‌اندازی می‌شود

شیراز-ایرنا-مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان گفت:طی تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است ۴۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم که همراه با تحصیل است به زودی فعالیت خود را در سطح کشور آغاز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی پنجشنبه در گردهمایی توجیهی مدیران شعب بیت الاحزان به منظور راه اندازی مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل که در شهرستان استهبان برگزار شد، اظهار کرد:نهادینه کردن نظام آموزشی قرآن محور، اصلی ترین علت راه اندازی این مدارس است و سعی ما ایجاد تحولی بنیادین در سیستم آموزشی کشور است و در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم به‌زودی در سطح کلان نیز اجرایی می شود.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان ادامه داد: اجرای این طرح نه تنها دانش آموزان را از کسب علم دور نمی کند بلکه هر محصل به موازات آموزش تحصیلی خود، حفظ، تجوید، روخوانی و تفسیر قرآن را نیز فرا می گیرد که این خود فرصتی مناسب برای جویندگان واقعی علم به شمار می رود.

او اجرای این طرح را نقطه عطفی در نظام آموزشی کشور توصیف کرد و اضافه کرد: نخستین مدرسه قرآن محور بیت الاحزان در شهرستان جهرم آغاز به کار کرد و استقبال مردمی مناسب سبب شد ما تصمیم به اجرای آن در سطح بالاتر داشته باشیم و خرسندیم که امروز شاهد آغاز به‌کار ۴۰ مدرسه تخصصی حفظ همراه با تحصیل هستیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه خواسته همیشگی مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور است و این خواسته تا به امروز چندان عملی نشده است گفت: این امیدواری وجود دارد که با اجرای این گونه طرح ها آموزش کلام وحی از سنین پایین نهادینه شود و رویکردی جدید در نظام آموزش و پرورش به وجود آید.

این فعال قرآنی به اهمیت نشر کلام وحی در جهان اسلام اشاره کرد و قرآن را مهم ترین منبع تولید علم در میان کتب مقدس دانست.

دراین نشست دیلمی دبیر ستاد مدارس مسجد محور به صورت مجازی در جلسه حاضر شد و نکاتی در خصوص راه اندازی این طرح بیان کرد.

بحث و بررسی پیرامون آیین نامه مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل و پرسش پاسخ مدیران و مسئولان بیت الاحزان از دیگر برنامه‌های این نشست یک روزه بود.

شهرستان استهبان در شرق استان فارس واقع است. 

نظر شما