شناسهٔ خبر: 54120110 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

شیخ سلمان: با تصمیم مدیران در روز‌های آتی میزبان جام ملت‌های فوتبال آسیا را اعلام میکنیم/برای ریاست AFC نامزد خواهم شد

سی و دومین نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور نمایندگان کشور‌های آسیایی و به ریاست شیخ سلمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سی و دومین جلسه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز برگزار شد و با ریاست شیخ سلمان بحرینی برگزار شد و در آن درباره برخی از مسائل مهم فوتبال قاره کهن از جمله انتخابات دور بعدی ریاست این کنفدراسیون و همچنین درباره انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نیز بحث و گفت و گو شد.

شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان این مراسم گفت:۱۲ و ۱۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ قرار است تا انتخابات رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا به میزبانی کشور بحرین برگزار شود. در حال حاضر در حال عبور از دومین دوره ریاست ام بر فوتبال آسیا هستم و می‌خواهم برای دور بعدی نیز ثبت نام کنم.

شیخ سلمان از سال ۲۰۱۳ ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) را برعهده دارد.

شیخ سلمان اعلام کرد که به تازگی نامه رسمی انصراف مسئولان فدراسیون فوتبال چین برای کناره گیری از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ را دریافت کرده و به همین دلیل کمیته اضطراری را برگزار خواهد کرد تا میزبان این رقابت ها هرچه زودتر مشخص شود. کشور میزبان نیز از بین کشور‌هایی که درخواست میزبانی داده اند با رای اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب خواهد شد.

چندی پیش مسئولان چینی اعلام کردند به دلیل همه گیری ویروس کرونا از میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا ۲۰۲۲۳ انصراف می‌دهند، همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز به دلیل همه گیری ویروس کرونا در چین یک سال به تعویق افتاد.

در جریان این نشست همچنین مهدی تاج به عنوان عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا و  میرشاد ماجدی و همچنین حسن کامرانی فر نیز حضور داشتند، اما تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ صادر نشده و اعضای ایرانی در این نشست گویا تنها شنونده بودند.

شیخ سلمان: با تصمیم مدیران در روز‌های آتی میزبان جام ملت‌ها را اعلام میکنیم/برای ریاست دور بعدی کنفدراسیون نامزد خواهم شد

گفتنی است کشور‌های قطر و ژاپن از اصلی‌ترین گزینه‌های میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به شمار میروند.

نظر شما