شناسهٔ خبر: 54117378 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی خرداد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی خرداد ماه در روز یک شنبه یکم خرداد ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدرضا کریم پور گفت گفت: باتوجه به عدم ریشه کن شدن بیماری کرونا در کشور ولزوم اتخاذ تدابیر متناسب بااین وضعیت و برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی خرداد ماه راس ساعت ۷ صبح روز یک شنبه، یکم خردادماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

او می‌گوید: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهیدزارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر ۲ جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

به گفته سرهنگ کریم پور مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می‌بایستی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

او می‌گوید: همه مشمولانی که مرکز آموزش آن‌ها داخل استان (شهید ادیبی مرزن آباد، شهید قاسمیان شیرگاه و کفایت آموزش سپاه استان) و همچنین شهید کچوئی کرج و قرارگاه خاتم الانبیاء یزد ثبت شده است می‌بایست بصورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نمی‌باشد.

به گفته سرهنگ کریم پور باتوجه به شرایط ویژه کرونائی و عدم اعطای مرخصی در دوره رزم مقدماتی همراه آوردن کارت تزریق واکسن کرونا، برگ اعزام به خدمت، برگ اعلام محل مراجعه مشمول و مدارک مربوط به شرایط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدین، جانبازی پدر، خانواده درجه ۱ شهدا، فرزندنظامی شاغل و وابسته در روز اعزام ضروری است.

او می‌گوید: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبیل: کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.

سرهنگ کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت‌های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش به همراه داشتند کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی مورد تاکید است.

او در خاتمه با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر عدم حضور خانواده‌های گرامی در محل اعزام تاکید کرد و یاد آور شد: باستنادماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یاموعد مقرر خودرا معرفی نکنند غایب شناخته شده و پس از دسنگیری درصورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتیب زیر رفتار می‌شود:

۱- چنانچه مدت غیبت اولیه در زمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از ۱۵ روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بیش از سه ماه در زمان صلح و بیش از ۱۵ روز در زمان جنگ با ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می‌شود.

۲- برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

نظر شما