شناسهٔ خبر: 54122632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی خرداد 1401 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی خرداد ماه 1401 در روز یک شنبه یکم خرداد ماه 1401 از شهرستان های معین خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: باتوجه به عدم ریشه کن شدن بیماری کرونا در سطح کشور ولزوم اتخاذ تدابیر متناسب بااین وضعیت و برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی خرداد ماه 1401 راس ساعت 7 صبح روز یک شنبه، یکم خردادماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهیدزارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر2 جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کلیه مشمولانی که مرکز آموزش آنها داخل استان ( شهید ادیبی مرزن آباد ، شهید قاسمیان شیرگاه و کفایت آموزش سپاه استان) و همچنین شهید کچوئی کرج و قرارگاه خاتم الانبیاء یزد ثبت شده است می بایست بصورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نمی باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط ویژه کرونائی و عدم اعطای مرخصی در دوره رزم مقدماتی همراه آوردن کارت تزریق واکسن کرونا ، برگ اعزام به خدمت, برگ اعلام محل مراجعه مشمول و مدارک مربوط به شرایط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدین، جانبازی پدر، خانواده درجه1 شهدا ، فرزندنظامی شاغل و وابسته در روز اعزام ضروری است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبیل: کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.

سرهنگ کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش به همراه داشتند کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی مورد تاکید است.

سرهنگ کریم پور در خاتمه با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر عدم حضور خانواده های گرامی در محل اعزام تاکید کرد و یاد آور شد: باستنادماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یاموعد مقرر خودرا معرفی نکنند غایب شناخته شده و پس از دسنگیری درصورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتیب زیر رفتار می شود:

1- چنانچه مدت غیبت اولیه در زمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بیش از سه ماه در زمان صلح و بیش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.

2- برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما