شناسهٔ خبر: 54113588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

یادمان سوگ سهراب اثری ماندگار در طول تاریخ می‌شود

عضو شورای شهر مشهد گفت: در سال‌های آتی یادمان "سوگ سهراب" به هنر استاد شفیعی، برای تاریخ به یادگار می‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری در مراسم رونمایی از یادمان دائم "سوگ سهراب" در بوستان ملت اظهار کرد: مدیریت شهری مشهد در توسعه فرهنگ و هنر اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است؛ منطقه ۱۱ شهری در فضایی سرسبز و بکر قرار دارد و شهردار این منطقه در تلاش است تا با کمک همکاران و تلاشگران عرصه خدمت و جهاد، فضای سبز و با طراوتی برای زائران  مجاوران حضرت رضا(ع) فراهم آورد. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز یکی از نکات مورد توجه در شورای ششم است، افزود: توجه به حوزه زنان و نقش موثر آن‌ها در آینده این سرزمین و کشور بایستی در عمل ظهور و بروز کند. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر شهر مشهد گفت: توجه به حوزه هنر یکی از موئلفه‌های تمدن ساز در دهه حماسه و ادب فارسی بوده که یکی از مصادیق آن، کار هنری فاخر است. 

طهوریان عسکری با اشاره به اینکه قدرشناسی از حکیم فردوسی از مصادیق جهانشهر بودن است، تاکید کرد: حوزه هنر یکی از موضوعات تمدن ساز است، در سال‌های آتی یادمان "سوگ سهراب" به هنر استاد شفیعی، برای تاریخ به یادگار می‌ماند. 

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و ساماندهی توس با اشاره به اینکه مشهد پایتخت شعر و سرود کشور شده است، بیان کرد: ظرفیت ایجاد شده مایه مباهات است، این در عین حالی است که بهترین گروه‌های سرود و همخوانی در مشهد فعال هستند. 

وی اظهار کرد: اعتبارات منطقه توس در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود ولی به همت دوره ششم شورای شهر مشهد، این بودجه به ۱۴۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ ارتقا پیدا کرده است. 

طهوریان عسکری با اشاره به اینکه جریان انقلاب به دنبال پاسداشت مقام فردوسی است، گفت: منطقه توس در دوره ششم شورای اسلامی شهر شاهد وقوع اتفاق‌های جدی و جهش مثبت خواهد بود. 

 

نظر شما