شناسهٔ خبر: 54103925 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

ویدئو | آیین رونمایی از یادمان رستم و سهراب در پارک ملت مشهد

عصر امروز آیین رونمایی از یادمان رستم و سهراب در پارک ملت مشهد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مجسمه «رستم و سهراب» اثر استاد "هاشم شفیعی" از مجموعه کارهای دو سالانه مجسمه‌سازی بود که همزمان با دهه ادب و حماسه و روز نکوداشت فردوسی در بوستان ملت روبروی مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) نصب شده است.

وی افزود: این مجسمه به ارتفاع سه و نیم متر و از جنس برنز ساخته شده و حدود یکسال برای ساخت آن زمان صرف شده است.

<div id="video-display-embed-code_492927" ><script defer type="text/JavaScript" src="https://shahraranews.ir/fa/news/play/embed/109084/492927?width=400&height=300"></script></div>
 

مشهد، پایتخت شعر و سرود کشور

مجید طهوریان عسکری، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد، در مراسم رونمایی از یادمان دائم رستم و سهراب گفت: اتفاقات خوبی در بزرگداشت فردوسی امسال که به مدت ۱۰ روز ادامه‌ دارد، رقم خورد که با استقبال روبرو شد، مشهد پایتخت شعر و سرود کشور شده است.

وی افزود: بهترین گروه‌های سرود کشور را باید در مشهد جست‌وجو کرد و این موارد بخشی اقدامات مدیریت شهری است. این نگاه جریان انقلاب به پاسداشت فردوسی است و منطقه توس در این چهار سال دچار تحولات جدی خواهد شد.

طهوریان عسکری گفت: از مجموعه همکارانم در شورای اسلامی شهر مشهد به این دلیل که اعتبارات منطقه توس را از ۱۲ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد افزایش دادند، تشکر می‌کنم.

نصب مجسمه سه و نیم متری رستم و سهراب در پارک ملت مشهد

بهزاد چوپانکاره، رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، در مراسم رونمایی از یادمان دائم رستم و سهراب گفت: این مجسمه اثر استاد هاشم شفیعی به ارتفاع سه و نیم متر و از جنس برنز است که به مناسبت دهه ادب و حماسه و روز نکوداشت فردوسی در پارک ملت مشهد نصب شد. این یادمان با هزینه ساخت ۳۵۰ میلیون تومان روبه‌روی مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) نصب شده است.

نظر شما