شناسهٔ خبر: 54113118 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دومین جشنواره ملی فیلم در کرمان آغاز به کار می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره ملی فیلم ۳۱ اردیبهشت‌ماه در کرمان افتتاح خواهد شد و چهارم خرداد اختتامیه آن برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا علیزاده امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با موضوع دومین جشنواره ملی فیلم کرمان با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در اطلاع رسانی، نقد، بررسی و تحلیل رویدادها، گفت: رسانه‌ها رسالت مهمی در راستای تحول نظام اقتصادی و آشناسازی مردم با این طرح دارند.

او گفت: استان کرمان از حیث ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر قابلیت‌های بسیار بالایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان می‌گوید: نخستین جشنواره فیلم کرمان در سطح استانی و دومین دور آن در سطح ملی برگزار می‌شود.

او با تبیین ظرفیت‌های کرمان در حوزه فیلم و سینما و در ادامه ارتقاء سطح کیفی و کمی، کشف استعداد‌ها و تکنیک‌های نوین و ... از اهداف این جشنواره برشمرد.

علیزاده با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های فیلم کوتاه، فیلمنامه و نوشتار سینمایی است، گفت: بخش ویژه به موضوع سردار حاج قاسم سلیمانی و مقاومت تحت عنوان سرباز وطن می‌پردازد.

او از ارسال ۴۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کرمان خبر داد و می‌گوید: از ۸۴ اثر در بخش نوشتار سینمایی ارسال شده ۵۲ مورد و از ۱۸۴ فیلم رسیده ۸۳ مورد پس از داوری به بخش مسابقه راه یافته‌اند و در بخش ویژه سرباز وطن ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

او گفت: از ۲۲۷ فیلمنامه ارسال شده به دبیرخانه ۴۷ مورد آن به بخش مسابقه راه یافته‌اند.

علیزاده گفت: افتتاحیه جشنواره در ساعت ۱۸و نیم در کنار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار می‌کند و اختتامیه آن در ساعت ۱۷ در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می‌شود و فیلم‌ها در سالن سینمای هتل پارس به نمایش گذاشته می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۹ ساعت نمایش اثر داریم بر لزوم استمرار جشنواره تاکید کرد وگفت: اختلاف سلایق در حوزه فیلم‌سازی وجود دارد، اما وفاق خوبی بین جامعه سینمایی برای برگزاری این جشنواره ایجاد شده است.

نظر شما