شناسهٔ خبر: 54109465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت آب‌ شیرین‌کن ها در هرمزگان

معاون وزیر نیرو در بازدید از آب‌شیرین‌کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس بر استفاده حداکثری از ظرفیت آب شیرین کن ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محسن بختیار با بیان اینکه دریا یک ظرفیت ویژه برای هرمزگان در تامین آب مورد نیاز مردم است،گفت:سیاست وزارت نیرو توسعه آب‌شیرین‌کن ها است و مسئولان استان هرمزگان به دلیل همجواری با دریا باید پیشنهادات خود را ارائه دهند تا آب مورد نیاز مردم از این محل تامین شود.

او با اشاره به آبشیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس و دیگر آب‌شیرین‌کن های با مقیاس کوچکتر، گفت: هرمزگان در گذشته همیشه دغدغه آب را داشت که با وارد مدار شدن ظرفیت های جدید آبشیرین کن به ویژه آبشیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بخش زیادی از مشکلات آبی این استان مرتفع شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو همچنین به موضوع تجمیع سازی آب‌شیرین‌کن ها اشاره کرد و گفت: با تجمیع کردن آب‌شیرین‌کن ها، یک سایت با ظرفیت بالا احداث و آب مورد نیاز بخش زیادی از شهرها و روستاهای مسیر از یک محل تامین می شود.

بختیار گفت: با توجه به مصرف بالای صنایع، با انتقال آب دریا به مناطق مرکزی کشور می توان آبی که هم اکنون در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد را آزادسازی و با توزیع در بخش شرب چالش کم آبی این مناطق را مرتفع کرد.

عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز با بیان اینکه احداث آب‌شیرین‌کن ها یک کار بزرگ برای عبور از تنش آبی در هرمزگان بود،گفت: بخش زیادی از جمعیت هرمزگان در مرز آبی قرار دارند که هیچ گونه منابع آبی شیرین ندارند از این رو چاره ای جز استفاده از ظرفیت آب‌شیرین‌کن ها برای تامین نیاز آن ها نداریم.

نظر شما