شناسهٔ خبر: 54098520 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقای چرخه تبدیل فناوری به محصول

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای اینکه چرخه تبدیل علم و فناوری به محصول در کشور کامل شود باید شرکت‌های دانش بنیان قوی‌تر وارد کار شوند.

صاحب‌خبر -

حسن قدسی پور در سی امین کنفرانس بین المللی مهندسی برق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دهه ۹۰دمیلادی نظام تولید علم و فناوری در جهان تکامل یافت و براساس این نظام زمینه ای فراهم شد که علم و فناوری به محصول تبدیل شود.

وی افزود: با اجرای این نظام محصولات فناورانه خیلی سریع وارد زندگی انسان ها شد و موضوع کاربردی سازی علم نهادینه شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: درحال حاضر جهان به دنبال این است که هرچه سریعتر مشکلات را شناسایی کرده و از طریق ایده پردازی به محصول کاربردی دست یابد.

 قدسی پور گفت: در این چرخه موضوع اصلی، تولید علم و نمونه اولیه تحقیقاتی محصول است و پس از آن نمونه صنعتی از طریق شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد طراحی می شود و در نهایت با حمایت شرکت ها و کارخانه های بزرگ محصول تولید انبوه می شود.

وی عنوان کرد: دانشکاه صنعتی امیرکبیر نیز توجه ویژه ای به این چرخه داشته است و تمامی این مراحل را به صورت عملیاتی و اجرایی انجام می دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه تولید مقاله و علم سابقه بسیار طولانی و موفقی دارد و اکنون نیز ۳۱۳ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: صنایع و دستگاه های اجرایی باید ریسک مربوط به تبدیل علم و فناوری به محصول را بپذیرند تا براین اساس شاهد شکوفایی بیشتر شرکت های دانش بنیان و ورود تولیدات فناورانه به زندگی مردم باشیم.

قدسی پور تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

نظر شما