شناسهٔ خبر: 54084950 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکیل بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف در ۸ روز اخیر

رئیس سازمان صمت فارس گفت: طی ۸ روز گذشته بالغ بر ۱۹۳۷ پرونده تخلف صنفی در این استان تشکیل و به مراجع قانونی ذیربط ارجاع شده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ایزدی امروز در دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان به فعالیت ۱۶۷ هزار و ۷۳۲ صنوف دارای جواز کسب در این استان اشاره و گفت: در این واحد‌های صنفی به طور مستقیم برای حدود ۴۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

او گفت: اصناف نقش مهمی در فرایند توزیع عادلانه کالا در سطح جامعه بر عهده دارند و در بحران‌های مختلف به کمک بخش دولت و مردم شتافته اند و این موضوع در خور تحسین است.

ایزدی گفت: در ۴ سال گذشته و علی‌رغم وجود مسائل و مشکلاتی نظیر کرونا و ...، اصناف با تعهد مثال زدنی پای کار بودند و با وجود سختی‌ها و مشکلات اجازه ندادند مردم با کمترین مشکلی در تامین و توزیع کا لا مواجه شوند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: در شرایط فعلی نیز که هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی در دستور کار دولت قرار گرفته است، اصناف نقش مهمی برای کمک به ثبات بازار بر عهده دارند.

ایزدی همچنین بر تشدید نظارت‌ها بر بازار تاکید و گفت: ۴۵۸ بازرس به همراه ۲۲۹ گروه بر بازار نظارت می‌کنند و در ۸ روز گذشته نظارت و بازرسی‌ها در استان فارس فقط ۱۹۳۷ پرونده تخلف تشکیل شده است.

او انصاف و مشتری مداری را از ویژگی‌های بارز اصناف عنوان و گفت: اصناف متولی اصلی ساماندهی نظام توزیع در کشور و استان محسوب می‌شوند، لذا نقش آن‌ها در تامین نیازمندی‌های تولید، بخش خدمات، بازرگانی و توزیع حیاتی است همچنان که اصناف با توزیع به موقع کالا در جلوگیری از التهابات بازار نقش موثری برعهده دارند.

نظر شما