شناسهٔ خبر: 53968661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تامین مرغ با تقسیم استان فارس به ۱۲ منطقه/ شناسایی ۹۰۰ بنگاه اقتصادی متخلف

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پراکنش واحد‌های مرغداری در استان زیاد است به همین منظور استان به ۱۲ منطقه متناسب با تراکم واحد‌های تولیدکننده تقسیم شده و برای هر منطقه کارشناس معین تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی دهقان‌پور در نشست خبری پیرامون ارائه توضیحات و اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی در استان فارس از تامین مرغ با تقسیم استان فارس به ۱۲ منطقه خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق عدالت توزیعی در نهاده‌ها است و در گذشته با وجود اینکه دولت هزینه می‌کرد، اما عدالت محقق نمی‌شد و در زمینه نهاده‌ها رانت و فساد ایجاد می‌شد.

او به جزئیات اجرای این طرح در استان فارس اشاره و گفت: بنا بر این است که تمرکزگرایی را کاهش دهیم چراکه استان فارس پهناور است و تامین مرغ و دیگر مواد پروتئینی به شیوه گذشته امکانپذیر نبود.

دهقان‌پور گفت: پراکنش واحد‌های مرغداری در استان زیاد است و با رویه قبل دچار آسیب می‌شدیم به همین منظور استان به ۱۲ منطقه متناسب با تراکم واحد‌های تولیدکننده تقسیم شده و برای هر منطقه کارشناس معین تعیین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس گفت: عرضه مرغ اکنون مطلوب است و یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن نیز تولید شیر است که پیش بینی کاهش تقاضا می‌شود و برای این امر تبدیل به شیر خشک را مدنظر داریم.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس نیز در این جلسه گفت: تامین و تهیه و توزیع کالا‌ها بر عهده جهاد کشاورزی است، همچنین نظارت بر بازار بر عهده صمت است که در این راستا رزمایش بازرسی و پایش سطح بازار در استان انجام می‌شود.

او گفت: ۲۲۹ تیم سازماندهی شدند و از زمان ابلاغ رزمایش تا اجرای آن ۳ هزار بازرسی انجام شد که ۹۰۰ بنگاه اقتصادی متخلف شناسایی و بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال تخلف بود که برای آن‌ها پرونده تشکیل شده و به تعزیرات ارسال شده است.

ایزدی گفت: کشف انبار بزرگ ماکارونی به اندازه ۷۰ تن از جمله دستاورد‌های این رزمایش بود، همچنین در این مدت ۲۰۰ میلیون کالای قاچاق کشف شده و نظارت بر بازار در کنار تامین اقلام با شدت بیشتر ادامه دارد.

نظر شما