شناسهٔ خبر: 54081052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور در نمایشگاه صنعت نفت:

۷۰ درصد تجهیزات و نیازمندی‌های صنعت نفت در داخل کشور تأمین می‌شود

رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه صنعت نفت، گفت: ۷۰ درصد تجهیزات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز مورد نیاز را متخصصان و شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید می‌کنند، اما نباید به این نقطه اکتفا کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی، امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این‌که در سال‌های اخیر در صنعت نفت کشور، کار‌های خوبی در راستای ارتقای فعالیت‌های فناوری‌پایه و علم‌پایه دنبال می‌شود، اظهار داشت: شرکت‌های فعال در عرصه صنعت نفت، اقداماتی در این راستا آغاز کرده‌اند که باید این روند سرعت بیشتری بگیرد.
 
<div id="video-display-embed-code_7996199"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3446188/7996199?width=600&height=350"></script></div>
 
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ضمیمه شدن دانایی به توانایی، گفت: اگر دانایی‌ها و دانش، ضمیمه توانمندی‌ها شود، می‌توان کار قابل ارائه در بازار‌های داخل و خارج ارائه کرد.
 
دکتر رئیسی با بیان این که نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از رویداد‌های مهم صنعتی در کشور است، تصریح کرد: از همه دست‌اندرکاران، وزیر نفت و شرکت‌هایی که فعالانه در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و محصولات خود را عرضه کردند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی بیشتری در این صنعت باشیم.
 
رئیس جمهور درباره ارزیابی خود از سطح کیفی و کمی این نمایشگاه گفت: گزارش‌هایی که به بنده رسیده است و گفتگو‌هایی که در جریان این بازدید با مسئولان غرفه‌ها داشتم، حاکی از آن بوده که پیشرفت خوبی به‌ویژه در عرصه کیفی صورت گرفته است و این موضوع، آینده بسیار روشنی را نوید می‌دهد.
 
دکتر رئیسی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های مهم صادرکننده نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در جهان است، تصریح کرد: متخصصان کشورمان در این حوزه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. این‌که ۷۰ درصد تجهیزات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز مورد نیاز را متخصصان و شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید می‌کنند، بسیار مایه خوشحالی و امیدوارکننده است، اما نباید به این نقطه اکتفا کرد.
 
رئیس جمهور گفت: در کنار توسعه کیفی، توسعه کمی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند از یک سو به ایجاد اشتغال به‌خصوص در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان کمک کند و از سوی دیگر، ظرفیت‌های صادراتی کشور را افزایش دهد. متوقف شدن در وضعیت فعلی و غفلت از توسعه‌های کمی و کیفی، خطا است.

نظر شما