شناسهٔ خبر: 54062103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خط تولید واکسن موسسه انستیتوپاستور در البرز راه اندازی شد

خط تولید پروتیین نوترکیب ایران (انواع واکسن) روز یکشنبه با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر کشور کوبا در منطقه گرمدره استان البرز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح تولید پروتیین نوترکیب ایران (انواع واکسن)، در جمع خبرنگاران، گفت: با راه اندازی خط جدید واکسن در موسسه انستیتو پاستور ، ماهانه بین چهار تا پنج میلیون دز  انواع واکسن در این خط تولید می شود.

وی افزود: راه اندازی این خط  تولیدی نقش موثری در ساخت انواع  واکسن مانند واکسن های با فناوری بالا و واکسن هاری  دارد.

وزیر بهداشت و درمان گفت: این خط تولید با همکاری مشترک  وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و  کشور کوبا راه اندازی شده است.

وی از تلاش‌های شبانه روزی دانشمندان انستیتو پاستور به خاطر سرعت بخشیدن در راه اندازی این خط تشکر و قدردانی کرد.

دکتر دلآرام درود، معاون  تولید موسسه انستیتو پاستور نیز در حاشیه این برنامه به خبرنگاران، گفت: خط تولید پروتیین  نوترکیب انستیوپاستور ایران بر پایه کشت سلول های جانوری افتتاح شد.

وی افزود: این خط  تولید در ایران منحصر به  فرد است و امکان این را دارد که واکسن پاستوکووک براساس انتقال فناوری و همکاری مشترک بین انستیتو پاستور ایران و موسسه واکسن فنلای در کوبا شکل گرفته است.

درود گفت: از ویژگی های دیگر این خط تولید  این است که واکسن برای تمام  افراد بالای پنج سال در کشور در دسترس قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: ویژگی دیگر این خط این است که در  تولید واکسن بیماری های عفونی در آینده و عفونت ناشی از این ویروس ها استفاده می شود.

معاون تولید موسسه انستیتوپاستور افزود: این موسسه  به عنوان  پشتوانه نظام سلامتی کشور این توانایی را دارد که بتواند بیماری های نوپدید و بازپدید که در آینده ممکن است در کشور بحران ایجاد کنند با  واکسن های جدید پیشگیری و مهار کند.

وی اظهار داشت: راه اندازی این خط  در کمتر از یک سال انجام شده است.

همچنین ریکاردو کابریساس، معاون نخست وزیر کوبا در این آیین حضور یافت و گفت: این پروژه به صورت مشترک بین ایران و کوبا انجام شده که نتیجه اش برای مردم هر ۲ کشور مفید خواهد بود.

وی افزود: همکاری‌های ایران وکوبا در زمینه فعالیت‍‌های بهداشتی و درمانی از سال‌ها پیش آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/ج/ی

نظر شما