شناسهٔ خبر: 54060283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از طرح های کارآمد برای حفظ میراث فرهنگی استقبال می شود

معاون میراث فرهنگی استان یزد گفت: فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی سه رکن اصلی و پیش‌نیاز در حفظ میراث فرهنگی هستند.

صاحب‌خبر -

عبدالمجید شاکری شمسی گفت: از همه چهره‌های دغدغه مند، دانشگاهیان، فعالان این عرصه، گروه‌های مردمی و رسانه‌ها دعوت می‌شود در این زمینه یاری‌رسان میراث فرهنگی استان باشند و از طرح‌های کارآمد در این زمینه نیز استقبال و حمایت می‌شود.

او گفت: حفاظت تخصصی و چندجانبه آثار تاریخی به لحاظ طیف وسیعی از مزایای فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت بوده و علاوه برافزایش غرور مدنی جوامع می‌تواند بر اهداف اقتصادی بلندمدت و احیای شهر نیز تأثیر فراوانی داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی استان یزد گفت: این استان، با بهره‌مندی از ثروت میراث فرهنگی شاخص، آن‌هم میراثی که مورد تائید و توجه جهانیان قرارگرفته است در عرصه حفظ و مرمت میراث فرهنگی مسئولیتی بزرگ بر دوش دارد، مسئولیتی که علاوه بر مسئولان این حوزه سایر دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم نیز باید در این زمینه فعال و پیشگام باشند.

شاکری شمسی گفت: اعتبارات حفاظت و مرمت میراث فرهنگی در استان یزد نسبت به سال گذشته از ۱۵ به ۵۵ میلیارد تومان یعنی چیزی نزدیک به ۴ برابر افزایش‌یافته است که رشد بسیار خوبی به همراه داشته و بررسی‌های کارشناسی و برنامه‌ریزی برای اولویت‌بندی در هزینه کرد مناسب و اثربخش این اعتبار نیز با تفکیک هر شهرستان صورت پذیرفته است.

او گفت: برنامه این حوزه بر دو اصل حفاظت و احیا میراث فرهنگی از یک‌سو و تلاش برای مدیریت حداکثری، کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مرمت غیراصولی در بافت تاریخی متمرکزشده است.

نظر شما