شناسهٔ خبر: 67210786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با حضور اساتید حوزه و دانشگاه؛

همایش ملی "تربیت در تراز مهدویت" در دانشگاه دامغان برگزار شد

همایش ملی "تربیت در تراز مهدویت" با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و عموم شهروندان، صبح روز شنبه ۲۶ خردادماه، به میزبانی سالن پیامبر اعظم(ص) مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه دامغان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم به عنوان سخنران ویژه این همایش در سخنانی با بیان جایگاه شهرستان دامغان در پرورش عالمان بلندهمت و دیانت مردمان آن از دیرباز، یکی از مهم‌ترین مبانی تربیت در تراز مهدویت را تحکیم عقیده به امامت در خود، خانواده و نسل پرورش دهنده برشمرد.

وی با اشاره به فرازهایی از خطبه غدیریه پیامبر اکرم(ص) در آستانه فرارسیدن #دهه_امامت_و_ولایت و عید سعید غدیرخم، اساس تکوین و تشریع را بر مدار حق و دوری از باطل دانسته، و حاکمیت بر مبنای حق را از جانب خداوند پس از رحلت رسول ختمی مرتبت(ص)، متعلق به امیرالمومنین حضرت علی(ع) و امامان معصوم(ع) بنابر صراحت قرآن کریم و روایات رسیده در این موضوع بیان کرد. ایشان همچنین عهده‌داری این امر در دوران غیبت امام زمان(عج) را نیز بنابر همین دلایل، توسط ولی فقیه جامع الشرایط مورد تاکید قرار داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، معیار حرکت بر مدار حق را گفتن حق و رفتار بر اساس حق یاد کرده و جامعه بر محور حقانیت را جامعه‌ای برشمرد که همه اعضای آن از اعم از مسئولین و مردم بر همین محور حرکت نمایند.

همایش ملی "تربیت در تراز مهدویت" به همت مدرسه علمیه تخصصی خواهران فاطمیه دامغان و #دانشگاه_دامغان با همکاری تعدادی دیگر از مراکز علمی و فرهنگی کشور با هدف پرورش نسل صالح و تربیت جامعه مهدوی در محورهای اصول کلی تربیت در تراز مهدویت، جامعه و تربیت در تراز مهدویت، خانواده و تربیت در تراز مهدویت، حکومت،سیاست و تربیت در تراز مهدویت، فرصت و چالش‌های تربیت در تراز مهدویت با ارائه تعدادی از مقالات علمی پژوهشی برتر و سخنرانی‌های تخصصی برگزار شد.

در پایان این مراسم نیز از پوستر گرامیداشت این همایش ملی توسط مهمانان ویژه این آیین،رونمایی صورت پذیرفت.

46

نظر شما