شناسهٔ خبر: 54057816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

کارگاه«اصول تزریقات و سرم تراپی» در دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد

به همت انجمن علمی دانشجویی هوشبری و با همکاری انجمن علمی دانشجویی پرستاری مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، کارگاه آموزشی «اصول تزریقات و سرم تراپی» در این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا – گناباد، محمد عبدالهیان دبیر انجمن علمی دانشجویی هوشبری مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه در این باره اظهار کرد: این کارگاه طی یک جلسه در ساعت ۸تا ۱۴ روز  پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱با تدریس  علیرضا نمائی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد و ارشد پرستاری کودکان برگزار گردید.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۵ نفر از دانشجویان دانشگاه‌ علوم پزشکی گناباد در این وبینار ثبت‌نام کردند، افزود: با توجه به آنچه که دانشجویان در بالین با آن برخورد دارند، نیاز است که آموزشهای سرم تراپی و اصول تزریقات را به طور کامل فرا گیرند. تزریقات یکی از اساسی ترین تکنیک های مورد نیاز در رشته های علوم پزشکی است. در مواردی که بیمار دچار کاهش حجم مایعات بدن به دلایل مختلف اعم از مسمومیت ها ،اسهال،ضعف بدنی و… نیاز به تزریق سرم دارند که بتوانند سریعا مایعات از دست رفته را با سرم تراپی جبران کنند.


 
عبدالهیان تصریح کرد: در این کارگاه در ساعات ابتدایی اصول تئوری محاسبات دارویی آموزش داده شد. پس از آن کارگاه وارد فاز عملیاتی شد و استاد آموزش های اصول رگ گیری را به دانشجویان ارائه کرد. و در پایان دانشجویان در محیط پراتیک بر بالین ماکت های آموزشی حاضر شدند و تمامی آموزشها را به صورت عملی انجام دادند.

جهت مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید.

نظر شما