شناسهٔ خبر: 54043418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:امکان ضمانت نامه برای صنایع آذراب اراک فراهم می‌شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده امکان ضمانت نامه بانکی برای شرکت صنایع آذرآب اراک بزودی فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

«فرزاد مخلص الائمه» شنبه شب در بازدید از صنایع آذرآب اراک در جمع خبرنگاران افزود: این شرکت یکی از شرکت‌های پر افتخار راهبردی کشور است که متاسفانه به یکی از کانون صنعتی مظلوم تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: از آغاز تشکیل دولت سیزدهم و حضورم به عنوان خدمتگزار مردم این خطه محورهای مختلفی برای بهبود و احیا این شرکت را دنبال کردیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکلات این شرکت در چند بخش دسته بندی می‌شود،گفت: یکی از دسته بندی ها مربوط به پرونده مفاسد ناشی از خصوصی سازی ناموفق این شرکت است که افرادی تحت تعقیب قضایی قرار دارند و آن رویداد تلخ مسایلی را در پیوند خود به وجود آورده و بخش دیگر هم در موضوع سهامداری است که سهامداری را با اختلال مواجه کرده است.

مخلص الائمه افزود: اکنون سهامداران انگیزه ای برا سرمایه گذاری ندارند و الان بانک غیر مرتبط و غیر تخصصی سهامدار این شرکت شده که حتما باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: مشکلات دیگر این مجموعه ناشی از مفاسد در سنوات قبل است که حساب های شرکت را مسدود کرده و امکان ضمانت نامه برای دریافت طرح های بزرگ را غیرممکن ساخته است.

استاندار مرکزی گفت: همه این موارد در دستور استانداری مرکزی است و با مدیران شرکت هماهنگی لازم انجام شده موضوع مربوط به بدهی غیر جاری و دادن ضمانت برای طرح جدید از جمله کارهای انجام شده با هماهنگی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دبیرخانه شوای عالی امنیت ملی در هفته جاری امکان دادن ضمانت نامه مهیا می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: شرکت آذرآب اراک از شرکت های درجه یک از نظر تخصصی و تجهیزات است که در کشور و منطقه بی‌نظیر است که باید طرح تولیدی بگیرد و ادامه فعایت داشته باشد.

مخلص الائمه افزود: یک طرح تولید با معاون ریاست جمهوری و رئیس انرژی اتمی پیگیر شده و قرار قطعی شده تا سفارش تولید مربوط به تجهیزات نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با آذر آب انجام شود.

وی اظهار داشت: اصلاح وضعیت سهامداری بخش زیادی از مشکلات این شرکت را برطرف خواهد کرد و دولت برای احیا این شرکت به عنوان چشم صنایع تجهیزات سنگین کشور و نقطه امید توسعه صنعتی در این بخش ارزش قایل است و همه تلاش خود را برای حل مسایل به کار می گیرد تا در زمان کوتاه نتیجه حاصل شود.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

نظر شما