شناسهٔ خبر: 54036116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار مرکزی خبر داد:

احیای شرکت آذراب در دستور کار دولت سیزدهم

مخلص الائمه گفت: دولت برای احیای شرکت آذرآب همه تلاش خودش را به کار خواهد بست.

صاحب‌خبر -

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ددر حاشیه بازدید از شرکت آذراب مطالبی را به شرح زیر بیان کرد.

دولت برای احیای شرکت آذرآب به عنوان چشم صنایع تجهیزات سنگین کشور همه تلاش خودش را به کار خواهد بست و امیدواریم بتوانیم در زمان کوتاهی این نتایج را حاصل کنیم تا این شرکت به شکوفایی خودش باز می‌گردد.

اصلاح وضعیت سهامداری بخش زیادی از مسائل و مشکلات را رفع می‌کند و بقیه مسائل فرعی شرکت ذیل این‌موضوع رفع خواهد شد.

طرح بزرگی را با هماهنگی معاون محترم رئیس‌جمهور و ریاست محترم سازمان انرژی اتمی پیگیری کردیم و قرار شد سفارشی که مربوط به تجهیزات نیروگاهی سازمان انرژی اتمی است با آذرآب منعقد شود و البته شرکت نیاز به نقدینگی دارد که معاونت اقتصادی استانداری موضوع را پیگیری می‌کند.

شرکت صنایع آذرآب یکی از شرکت‌ها و کارخانجات پرافتخار و راهبردی کشور است که به یکی از کانون‌های صنعتی مظلوم تبدیل شده و از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و آغاز حضور ما به‌عنوان خدمت‌گذار استان کار‌های متعدد در محور‌های مختلفی را برای بهبود و احیای این شرکت‌ها دنبال کردیم.

مسائل شرکت آذرآب را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که یکی از این موضوعات پرونده مفاسد ناشی از خصوصی‌سازی ناموفق این شرکت است و در این رابطه افرادی تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

مسئله سهامداری از دیگر مشکلات این شرکت است که فعالیت آن را با اختلال مواجه کرده و اکنون سهام‌دارانی حضور دارند که انگیزه فعالیت و سرمایه‌گذاری در این شرکت را ندارند و بانک‌های غیرمرتبطی با این شرکت به عنوان سهامدار مرتبط شده که باید اصلاح شود.

مفاسدی که در سنوات قبل روی داده از دیگر مشکلات است و موجب شده حساب‌های شرکت عموماً مسدود شود و امکان ضمانت‌نامه برای دریافت پروژه‌های جدید و بزرگ وجود نداشته باشد.

موضوع مربوط به بدهی‌های غیر جاری و دادن ضمانت‌نامه برای پروژه‌ی جدید از جمله کار‌هایی است که انجام شده و با هماهنگی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این کار انجام شد.

نظر شما