شناسهٔ خبر: 54003734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک میلیون و ۹۲۲ هزار گلستانی در دهک‌های یک تا ۹ قرار دارند/ ماهانه ۶۴۸ میلیارد تومان به حساب یارانه بگیران گلستانی واریز می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: با بررسی های به عمل آمده تعداد یک میلیون و ۹۲۲ هزار نفر از هم استانی‌های ما در دو دهک یک تا سه و چهار تا ۹ قرار داشته و یارانه دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، داود طبرسا در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده تعداد یک میلیون و ۹۲۲ هزار نفر در استان گلستان یارانه دریافت می‌کنند که از این تعداد ۷۱۵ هزار نفر در سه دهک پایین و اول قرار داشته و یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر در دهک چهارم تا نهم قرار دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت به این دو دهک ماهانه مبالغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت خواهد کرد، پیش‌بینی می‌شود از محل پرداخت دولت در قالب یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، مبلغ ۶۴۸ میلیارد تومان به عنوان یارانه به حساب یارانه‌بگیران گلستان واریز خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان خاطرنشان کرد: قیمت کالاهای اساسی در منطقه با جنگ بین روسیه و اوکراین افزایش یافته و قیمت این کالاها در ایران نسبت به کشورهای منطقه یک دهم قیمت موجود است.

وی ادامه داد: پدیده قاچاق، توزیع خارج از شبکه کالاهای اساسی که دولت بابت آن یارانه پرداخت می کند و فروش آرد یارانه‌ای برای مصارف فانتزی و صنعتی از دلایل عمده افزایش قیمت و ایجاد تورم است.

طبرسا در خصوص یارانه واریزی به حساب سرپرستان خانوار در دو روز گذشته توسط دولت گفت: این یارانه در خصوص پنج قلم کالای اساسی روغن، نان، تخم‌مرغ، شیر و مرغ بوده که برای دو ماه اردیبهشت و خرداد واریز شده و پس از اعلام دولت قابل برداشت و یا خرید کالاهای اساسی خواهد بود.

وی با تاکید بر عدم افزایش قیمت نان بیان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد ۸۱ درصد از آرد کشور صرف پخت نان سنتی، حدود هفت درصد صرف نان فانتزی و صنعتی و مابقی آن نیز صرف تهیه ماکارونی و رشته و غیره می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ابراز کرد: دولت به دنبال این است که به جای پرداخت یارانه به آرد به صورت هدفمند آن را به نان تخصیص داده و در این راستا با توجه به کارتخوان‌های الکترونیک واقع در نانوایی‌ها این یارانه به نانوا پرداخت می‌شود که این امر سبب جلوگیری از قاچاق و انحراف آرد خواهد شد.

وی در خصوص چهار قلم کالای اساسی دیگر خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی دیگر نیز با برنامه‌ریزی‌های دولت گام به گام اجرا شده و توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت نظارت خواهد شد.
انتهای پیام/۲۳۰۷/م

نظر شما