شناسهٔ خبر: 53967608 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره ملی موسیقی خیابانی با حضور ۱۴ گروه در کامیاران برگزار می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی با حضور ۱۴ گروه از استان‌های مختلف کشور در این شهرستان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

زبیر حسین‌پناهی گفت: این جشنواره با اجرای کارناوال گروه عروسکی از تهران با لباس اقوام ایرانی روز چهارشنبه ۲۱ اریبهشت آغاز می‌شود و روز ۲۳ همین ماه هم با حضور مسوولان استانی به کار خود پایان می‌دهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران گفت: مسیر کارناوال از چهار راه اصلی شهر تا جنب رودخانه کامیاران است، این جشنواره با حضور چهره‌های شاخص موسیقی آیینی و سنتی اقوام ایرانی برگزار می‌شود.

به گفته او ۱۴ گروه موسیقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، گیلان، خراسان، آذربایجان، بوشهر و لرستان در این جشنواره حضور دارند.

حسین پناهی شعار محوری این رویداد کلان هنری هنر را نشاط اجتماعی و همگرایی ملی خواند و گفت: گروه‌های شرکت کننده طی سه روز در فرهنگسرای کامیاران، پارک شورا، آمفی تئاتر روباز و معابر اصلی سطح شهر به اجرای برنامه می‌پردازند.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، انجمن موسیقی، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران و شهرداری این شهر در معابر عمومی به ویژه مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود.

نظر شما