شناسهٔ خبر: 53964560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی موسیقی خیابانی با حضور ۱۴ گروه در کامیاران برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران از برگزاری جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی در این شهرستان خبرداد و گفت: ۱۴ گروه از استان‌های مختلف کشور در این رویداد فرهنگی و هنری حضور دارند.

صاحب‌خبر -

زبیر حسین‌پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با اجرای کارناوال گروه عروسکی از تهران با لباس اقوام ایرانی روز چهارشنبه ۲۱ اریبهشت آغاز می شود و روز ۲۳ همین ماه هم با حضور مسوولان استانی به کار خود پایان می دهد.

وی با اشاره به اینکه مسیر کارناوال از چهار راه اصلی شهر تا جنب رودخانه کامیاران است، اضافه کرد: این جشنواره با حضور چهره‌های شاخص موسیقی آیینی و سنتی اقوام ایرانی برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران افزود: ۱۴ گروه موسیقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، گیلان، خراسان، آذربایجان، بوشهر و لرستان در این جشنواره حضور دارند.

 حسین پناهی شعار محوری این رویداد کلان هنری هنر را  نشاط اجتماعی و همگرایی ملی خواند و یادآور شد: گروه های شرکت کننده طی سه روز در فرهنگسرای کامیاران، پارک شورا، آمفی تئاتر روباز و معابر اصلی سطح شهر به اجرای برنامه می پردازند.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، انجمن موسیقی، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران و شهرداری این شهر در معابر عمومی به ویژه مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود.

کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما