شناسهٔ خبر: 53960692 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ گشایش یافت

تهران- ایرنا- یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) با حضور ۴۰۰ استارتاپ و شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، نمایشگاه اینوتکس یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری در ایران است که هر ساله توسط پارک فناوری پردیس و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه اینوتکس تلاقی سه ترند برتر زیست بوم نوآوری و فناوری؛ از سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارتاپ‌ها گرفته تا افزایش همکاری و مشارکت و نیز گفت و گو و شبکه سازی میان بازیگران اصلی است.

یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ صبح امروز (سه شنبه) آغاز به کار کرد و تا ۲۳ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس ادامه دارد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت پنج هزار متر و با حضور حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و صنعتی داخلی، استارتاپ، شتاب دهنده، شرکت فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برپا شده  که جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه به بازدیدکننده های حضوری و برخط  ارایه می شود.

اینوتکس اکنون به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فنی و فناوری و نیز مشارکت میان شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل شده است؛ به گونه ای که در طول برگزاری ۱۰ دوره گذشته در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۵۰  شرکت و استارتاپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه دار در این نمایشگاه حضور داشتند و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

اینوتکس صرفا یک نمایشگاه نیست؛ بلکه هر ساله به منظور توسعه مشارکت و همکاری های فناورانه، تشویق جوانان به کارآفرینی و نیز فرهنگسازی سرمایه گذاری در حوزه های نوآورانه، رویدادها و بخش های جانبی متعددی در کنار این نمایشگاه برگزار می شود.

امسال نیز در این نمایشگاه  بخش های جانبی و رویدادهای متنوعی از قبیل Pitch INOTEX رقابت استارتاپ ها در ITJ شهر مختلف در حضور سرمایه گذاران و امتیازدهی به آنان توسط داوران و رقابت فینال همزمان با نمایشگاه که رقابت نهایی در روزهای نمایشگاه برگزار می شود

 ایستگاه آینده Nextation :(گفت و گو درخصوص جدیدترین فناوری ها همچون اینترنت اشیا، ساخت پیشرفته، علوم شناختی، مهندسی اقلیم متاورس و ... که زندگی انسان ها و کسب و کارها را در آیندهای نزدیک متحول خواهند کرد؛

استیج اینوتکس برگزاری سخنرانی ها، ‌ارایه داستان های موفقیت و شکست استارتاپ ها، رویدادهای ارایه نیازهای فناورانه (ریورس پیچ) ؛ ‌معرفی نیازهای معدنی، ‌نفت و مواد غذایی و معرفی حکمرانی دانش بنیان ؛ گفت و گو در خصوص حکمرانی دانش بنیان ها در ایران ومقایسه آن با نمونه موفق جهان در مدت ۴ روز برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ بعد از ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ‌ عیسی  زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس و جمعی از فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور رسما افتتاح می شود.

نظر شما