شناسهٔ خبر: 53941407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کی‌یف:۶۰ نفر در حمله روسیه به یک مدرسه کشته شده‌اند

جنگ اوکراین| حمله مرگبار روسیه به یک مدرسه

یورونیوز

جنگ روسیه علیه اوکراین در حالی وارد هفتاد و ششمین روز خود می‌شود که بمباران یک مدرسه در منطقه لوهانسک توسط نیرو‌های روسیه در صدر اخبار جهان قرار گرفته است. به‌گفته کی‌یف در این حمله دست‌کم ۶۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

یک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان از حمله به مدرسه در لوهانسک «وحشت‌زده» شده است. از این مدرسه به عنوان پناهگاه برای آوارگان جنگ استفاده می‌شد. مسکو تا کنون به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

همزمان، روز دوشنبه قرار است ارتش روسیه به مناسب «روز پیروزی» و تسلیم آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، رژه سالانه خود را برگزار کند. مراسم امسال به دلیل جنگ اوکراین از اهمیت بالایی برخوردار است و همه منتظر عباراتی هستند که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سخنرانی امسال خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

تحولات حمله روسیه به اوکراین در روز دوشنبه نهم ماه مه ۲۰۲۲ (۱۹ اردیبهشت) را در ادامه می‌خوانید.

سفارت ایران در اوکراین از ایرانیان مقیم مولداوی خواست خاک این کشور را ترک کنند

سفارت ایران در اوکراین با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به گسترش جنگ به منطقه ترانس دنیستر در جمهوری مولداوی ابراز نگرانی کرد و از ایرانیان مقیم این منطقه خواست تا «در اولین فرصت» منطقه را ترک کنند.

در این اطلاعیه همچنین از ایرانیان ساکن مولداوی که «در شرایط کنونی ضرورتی به ادامه حضور آنان نیست» خواسته شده است تا این کشور را ترک کنند.

رهبران گروه ۷ بر حمایت کامل خود از کی‌یف تاکید کردند

سران گروه ۷ یکشنبه شب و در جریان نشست مجازی خود بر صرفنظرکردن مرحله‌ای از نفت روسیه توافق کردند. کاخ سفید به نمایندگی از سوی این گروه صنعتی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه ۷ آمادگی دارد رفته رفته ورود نفت از روسیه را ممنوع کند تا از این راه مانع ماشین جنگ افروزی پوتین در اوکراین شود و کار را بر اقتصاد روسیه، بیش از پیش دشوار کند.

همزمان بریتانیا یکشنبه شب از ممنوعیت صادرات به مقصد صنایع روس و افزایش تعرفه‌های گمرکی به‌ویژه بر روی عنصر پالادیوم و پلاتین روسیه خبر داد.

این در حالیست که مذاکرات در بین اعضای اتحادیه اروپا بر روی تحریم نفت روسیه که از سوی بوداپست با مانع روبرو شده بود، از سر گرفته می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی: نیرو‌های کرملین ۶۰ نفر را در روستایی در شرق اوکراین کشته‌اند

در حالی که مسکو خود را برای برگزاری جشن‌های پیروزی شوروی سابق بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم آماده می‌کند، رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید نیرو‌های روسیه در حمله به مدرسه‌ای در یک روستا در منطقه لوهانسک دست‌کم ۶۰ غیرنظامی را کشته‌اند.

فرماندار لوهانسک می‌گوید حدود ۹۰ نفر از شهروندان روز شنبه در زمان حمله موشکی در این مدرسه پناه گرفته بودند.

یک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان از حمله به مدرسه در لوهانسک «وحشت‌زده» شده است.

روسیه تاکنون به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

برچسب‌ها:

نظر شما