شناسهٔ خبر: 53935362 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی در مغان

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی با هدف رونق تولید دانش بنیان در کشت و صنعت مغان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی با هدف رونق تولید دانش بنیان در کشت و صنعت مغان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر حبیب ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، روز گذشته در آئین امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در استانداری اردبیل افزود: تامین اعتبار لازم برای راه اندازی پردیس از سوی وزارت علوم تحقیقات فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و کشت و صنعت مغان انجام می شود.

وی اظهار کرد: کشت و صنعت مغان برای راه اندازی پردیس فناوری ۵ هزار متر مربع فضای مسقف و ۵ هکتار زمین را در اختیار پردیس قرار می دهد.

ابراهیم پور گفت: اولین پردیس فناوری با همت پارک علم و فناوری و دانشگاه محقق اردبیلی در پنج هکتار زمین و واگذاری ۲ باب ساختمان انجام می‌شود که زیرساخت‌های آن مهیا شده است.

وی اضافه کرد: دومین پردیس فناوری نیز با همکاری کشت و صنعت و دامپروری مغان راه‌اندازی خواهد شد تا ما بتوانیم در بخش کشاورزی تحول اساسی را در استان شاهد باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از امکان‌سنجی برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: رایزنی‌ها در این زمینه آغاز شده است.

ابراهیم‌پور با اشاره به  واگذاری نواحی نوآوری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد برای توسعه اظهار کرد: چهار ناحیه قرار است در این مناطق به عنوان نواحی علم و فناوری واگذار شود.

وی به فعالیت مراکز نوآوری ۱۰ گانه و ضرورت توسعه این بخش اشاره کرد و گفت: مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی راه‌اندازی شده و در کنار آن با همکاری کشت و صنعت، راه اندازی مرکز نوآوری تولید بذر منحصر به فرد دانه‌های روغنی نیز در حال انجام است.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما