شناسهٔ خبر: 53917389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزمون و خطا روی «ایران» ممنوع!

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت سازمان محیط زیست گفت: اجازه آزمون و خطا بدون مطالعه را درباره یوزپلنگ «ایران» نمی‌دهیم.

صاحب‌خبر -

آقای خانی در واکنش به تلف شدن یک قلاده توله یوز و رویداد‌های اخیر پارک ملی توران شاهرود، ضمن انتقاد از برخی ندانم کاری‌های صورت گرفته، گفت: دلیل تلف شدن یک قلاده از توله یوز‌ها مشخص نیست، اما طبق اطلاعات سازمان محیط زیست، توله یوز، کالبدشکافی شده و دلیل تلف شدن آن یک مشکل مادرزادی گزارش شده در حالی که برخی گزارش‌های رسیده به ما حاکی از نارس بودن توله‌ها به علت زایمان زودهنگام یوزپلنگ مادر است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به تشخیص اشتباه دامپزشک در تعیین نر و مادگی فرزندان یوز می گوید: چه انتظاری از تیم پزشکی سازمان حفاظت محیط زیست می‌توان داشت درحالیکه در تشخیص جنسیت توله‌ها، آن‌هم پس از چند روز چنین اشتباه فاحشی می‌کنند؟!

آقای خانی گفت: زیستگاه ملی و ذخیره گاه توران شاهرود در دنیا بی نظیر است و تنوع جانوری آن، وظایف متولیان و سازمان حفاظت از محیط زیست را در حفظ و حراست از این زیستگاه صدچندان می‌کند، اما در کمال تأسف شاهد اقدامات بدون مطالعه و بدون پشتوانه‌ای هستیم که نتیجه‌های نامطلوب آن‌ را به‌ وضوح می‌توان لمس کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس می گوید: یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در خصوص توله یوزپلنگ‌های توران  عدم پذیرش آن‌ها توسط یوز مادر  است که انتظار می رود تا دامپزشکان مجرب حاضر در توران شاهرود از قبل برای این معضل چاره اندیشی می‌کردند.

منبع : خبرگزاری مهر

نظر شما