شناسهٔ خبر: 53906369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم معارفه استاندار جدید کرمان در حال برگزاری است:

درخواست از استاندار جدید؛ توجه به مطالبات مردمی

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خواستار توجه استاندار کرمان به مطالبات مردمی شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان در مراسم معرفی استاندار جدید کرمان گفت: کشور ایران در شرایط قرار گرفته با وجود دشمنان با حضور ولی فقیه  توانسته از این مشکلات عبور کند پیروزی بر تورم، بخشی از ماموریت هست.

او به فرصت های پیش آمده برای انقلاب اشاره کرد وگفت: شروع گام دوم انقلاب و خواندن نقشه‌های شوم دشمنان و خلق پیروزی‌های در عرصه‌های جهانی و پیشرفت کشور با حضور جوانان دانشمند و ده‌ها ماموریت دیگر و به میدان آوردن جوانان مومن یکی از این فرصت‌ها است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی می گوید: جایگاه استاندار به عنوان جلودار بر کسی پوشیده نیست وآقای زینی وند با اینکه، فرصت مناسبی برای برنامه‌های خودش نداشت، اما در این فرصت کم در حوادث سخت بخصوص سیل جنوب تلاش زیادی کرد و از این بابت از وی تشکر می‌کنم.

امام جمعه کرمان گفت:  باید از ریاست جمهوری قدردانی کرد  و به استاندار فعلی  تبریک می گوییم ، آقای فداکار که فداکارانه در این موقعیت حساس این ماموریت بزرگ پذیرفتند شایسته قدردانی هستند.

او گفت:  استاندار جدید باید همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان را توجه کرده وبا  ایجاد هماهنگی و همدلی بین نیرو‌های انقلابی و  فضای تلاش در استان که  از مهم‌ترین مطالبات همه مردم است را عملی کند.

زینی وند در دوران برزخی مدیریت کرد 

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: وحیدی وزیر کشور از نیرو‌های انقلابی هستند.

 او  از زینی وند به خاطر اخلاق مداری و  ارتباط خوب با مردم طی چند ماه  استانداری خود در کرمان قدردانی کرد و گفت:  او در  دوران برزخی مدیریت استان را بر عهده داشت و در صورتی که می‌دانست باید برود و مسئولیت را به کس دیگری واگذار کند؛ اما  خیلی کار و تلاش کرد.

زاهدی می گوید: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، توانی برای خیلی از مردم و مسئولان در استان نبود؛ زیرا برای خیلی افراد حلقه اتصال فرمانده هم شهری بود. 

او خطاب به استاندار جدید گفت: آقای فداکار ما شما را فرزند حاج قاسم می‌دانیم و خوشحال هستیم که شما سکاندار  استانداری کرمان را پذیرفتید. 

  ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده شده برای سرمایه گذاری در کرمان مهیا است 

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شاخص عملکرد ما برای انتخاب استاندار این بود که  طی ۶ ماه، شرایط استان را ارتقا دهد، پاک دست و سلامت کار باشد، از نیرو‌های انقلاب استفاده کند و گفته ایم هر فردی  که انتخاب شود ما از او حمایت می‌کنیم.

او از وحیدی به خاطر انتخاب فداکار قدردانی کرد و گفت: ما از کسانی که خط امام (ره)، رهبری و شهدا را داشته باشد، استقبال می کنیم و اولویت ما ترویج تفکر شهید سلیمانی است.

به گفته پورابراهیمی بخش عمده ای  از اسناد استان برای آنکه مسیر توسعه را فراهم کند، آماده است.

او می گوید: مردم مطالبه اقتصادی می‌خواهند و  ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده شده  برای سرمایه گذاری استان در این چند ماه مهیا است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه گروه‌های سیاسی از فداکار حمایت می‌کنند و این برگ برنده  استاندار جدید است. 

سیاسیون از مکتب شهید سلیمانی، الگو برداری کنند 

 سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین در این مراسم گفت: ما برای مکتب شهید سلیمانی با ۳موضوع و اولویت برنامه داریم، یکی اندیشه شهید سلیمانی است و نمی‌گذاریم این اندیشه صرفا خاطره شود. دومین موضوعی که باید روی آن کار کرد و برای آن همفکری کنیم این است که چگونه می توان جلوی حضور دشمن و تخریب اندیشه را گرفت؟ سومین موضوع  الزامات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر مردمی کردن مکتب شهید سلیمانی است.

به گفته او شهید سلیمانی، متعلق به همه و جهان است است و مکتب او محدو به گروه خاصی نیست.

سردار معروفی می‌گوید: قنات ملک، یکی از پازل‌های مکتب شهید سلیمانی است که برای آن برنامه‌های مهمی داریم.

او گفت: شهید سلیمانی ۴۰ سال مجاهدت کرد و دنبال مچ گیری از افراد نبود؛ بنابراین سیاسیون  باید از مکتب شهید سلیمانی الگو بگیرند. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می گوید:  برخی موافق نبودند ما مراسم سالگرد شهید سلیمانی را برگزار کنیم؛ اما  ما با فضل الهی این مراسم را برگزار کردیم او مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  پیغام دادند و فرمودند: کرمان کار بزرگی کرد. 

 همچنین در این مراسم  حسین معرفی به پاس زحمات زینی وند استاندار سابق کرمان، انگشتر یادگاری شهید حاج قاسم سلیمانی را به او اهدا کرد و برای فداکار استاندار جدید آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون کرد. 
 

نظر شما